Jag behöver tips/råd om vad jag ska göra med mina kastrerade bockar. För två sen köpte jag två kastrerade afrikanska dvärggetter. De var då ca fyra månader. Nu är det så att den ene är väldigt taskig mot den andre. Han kör in hornen i sidan på magen så den andre skriker till. Det är värst när någon av oss kommer in till dom i hagen. Han är där direkt och bråkar. Trycker in honom i väggen, stångas i magen och jagar bort honom från oss. Han väldigt svartsjuk av sig och blir skitsur på den andre om någon pratar eller klappar på honom. Det är hemskt att se när han beter sig så illa mot den andre.
Vad ska vi göra?? Dom går på lösdrift, har stor hage och sly får dom varje dag. Tror ni det blir bättre om vi skaffar fler getter? Han verkar inte ha ont någonstans. Jag har klämt och känt på honom. Rund om magen är han också men den andre är däremot lite tunnare. Men han får ju inte äta ifred när vi ger dom sly. Stackarn springer mellan högarna och är rädd för att bli stångad. Hoppas någon av er kan ge mig lite tips.