Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Calamondiplanta  (läst 1724 gånger)

tomas-kero

• Norrbotten
Calamondiplanta
« skrivet: 24 mar-06 kl 08:34 »
Jag har en calamondi planta(en sorts citrus) som jag har köpt för ett par veckor sen. Den står i ett soligt fönster.
Men den tappar så mycket blad och jag undrar varför och om det är något jag kan göra åt det? ???

Vitis

• Skåne
Re:Calamondiplanta
« Svar #1 skrivet: 25 mar-06 kl 00:09 »
Hej tomas  !

Jag har ingar direkta svar till dig ... har inga citrusträd. Men jag vet att många växter (bla. citrus) är känsligta för omslag i luftfuktighet ... antagligen har du för torr luft där den står. Duscha den med en sprayflaska så ofta du orkar (= flera gånger om dan, i bästa fall)

Annars kan jag rekomendera att du reggar dig på www.odla.nu och ställer fler frågor där. Där finns flera seriösa "citrus
heads"

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #2 skrivet: 25 mar-06 kl 00:30 »
Om jag minns rätt så har även citrus en liten höst. Kolla om det inte finns nya knoppar också.

tomas-kero

• Norrbotten
« Svar #3 skrivet: 03 apr-06 kl 08:56 »
Tack för tipset Vitis, jag sprejar vatten på plantan nu och den har slutat tappa bladen ;D ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

167 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser