Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sockerbets frö  (läst 1103 gånger)

tomas-kero

• Norrbotten
sockerbets frö
« skrivet: 15 apr-20 kl 21:57 »
Hej  efter att ha läst artikeln om att koka egen sirap i senaste nr av Åter är jag nu sugen på att pröva själv och gick in på Semencos hemsida. Men jag måste beställa för minst 300kr och en påse 1000frö kostade 50kr.
Så jag tänkte att jag köper 6 sådana påsar och hoppas att någon är intresserad av att pröva en sådan påse  och jag skickar den mot SWisch.
Någon mer socker intresserad?

Lysew Foto

SV: sockerbets frö
« Svar #1 skrivet: 16 apr-20 kl 10:23 »
Hej! Jag är intresserad! Vad blir frakten från dig i så fall? Kan tänka mig upp till 4 påsar beroende på intresse från dig och andra 😊

torbjorn

• Medelpad
« Svar #2 skrivet: 16 apr-20 kl 13:11 »
Jag slår för bekants räkning till på 1-2 påsar, beroende på tillgång.

tomas-kero

• Norrbotten
« Svar #3 skrivet: 17 apr-20 kl 13:37 »
nu hade de tagit bort den minsta fröpåsen :( och momsen var inte medräknad i det första priset så den tillkomm...
Så istället så har jag köpt den största påsen med 5000frön och delar själv upp fröna i fem påsar ( väger på brevvåg) så då kan ni Torbjorn och Lysew  köpa två påsar var, om ni vill.
Jag tror att jag kan skicka med vanligt brevporto 11kr så då blir priset per påse( 1000frön) typ 75-80kr ev +11kr om jag måste använda två frimärken.
Låter det fortfarande intressant?

torbjorn

• Medelpad
« Svar #4 skrivet: 17 apr-20 kl 18:45 »
För min del låter det ok. Vi kan ta affärsdetaljerna i pm sen.

Lysew Foto

« Svar #5 skrivet: 23 apr-20 kl 10:12 »
För mig låter det också bra! Jag försöker mig på att skicka pm till dig Tomas.

tomas-kero

• Norrbotten
« Svar #6 skrivet: 03 maj-20 kl 22:41 »
Nu har jag skickat ett pm till er båda,  tror jag!
kolla om ni fått?

Dela detta:

* Inloggade just nu

151 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser