Tack för svar allihopa!
En gång i tiden hade jag en vän som jobbade på 3M och killen brukade bjuda mig på lunch med sina rikskuponger, om jag befann mig nära dem på lunchtid, jag stod för transporten med min åkarens bekostnad och han stod för lunchen med sin arbetsgivarens bekostnad, (tyvärr var vi båda för naiva för att tänka på etik och moral på den tiden).
Engång fick jag gå in och se lite udda grejer på denna högteknologiska arbetsplatsen. Även om jag bara var en novis storstadsbo då (för övrigt är jag relativt novis fortfarande i ämnet även om offgrid liv några år och snart ska tyvärr också bli storstadsbo igen men det är en annan historia som ska tas upp på under nån relevant topic senare här på forumet) som inte hade det minsta intresset för batterier och energilagring relaterade frågor, frågade jag (av nästan per automatiskt) efter vad som ska hända med deras nästan obrukade UPS när dem ska bytas ut nån gång. Enligt uppgifter då var det en underleverantör till en annan firma som var underleverantör till 3M tog hand om dem, som jag generellt förstod hamnar nästan alla gamla nästan obrukade UPS på alla företag så småningom någonstans där det inte finns nån chans för lekmän som oss att få tag på dem, folk som jobbar i branschen släpper de inte så lätt vidare..