Oj va mycket svar!
Försöker svara lite på vad som frågats.
Nu var TS kriterium att enbart i hemmet befintliga material skall användas. Tapetklistret är kanske inte det?
Förslagen om att experimentera sig fram är bra! ..då visar det sig om tyngder eller skruvtvingar funkar.
Tapetklister kan man göra av potatismjöl och vetemjöl, så det är inget problem.
Njae lägger du tavlan i blöt så kommer papperet att lösas upp och du kan ta lös hönsnätet igen.
Jag skulle ta stora tidningsark och pensla tapetklister på och så ett nytt lager tvärs för osv tills en stadig grund. Ev en pappskiva mellan något av lagren för att få det mer vridstabilt. När det är torkat så en lack på baksidan som även den ger bra styrka
Precis så jag tänkte att använda hela sidor och kleta på klister. Kommer nog inte lacka den dock.
Japp, pinnar, tidningspapper och lite klister går lätt att energiåtervinna om man inte blir nöjd med sin skapelse
Har gamla grillspett som man skulle kunna använda också.
Vill du ha en styv skiva så gör den lite tjockare. Rätt tätt material i ytskikten och luftigt i kärnan.
Och jag skulle testa med en liten skiva, kanske 20 x 20 cm först, och bara med papper. Lycka till!
Jag får helt enkelt testa mig fram. Jag har faktiskt ifs gjort en mask en gång för flera år sedan och den blev väldigt hård. Så vi får se, man kanske ska lägga sidorna i olika riktningar också för fibrernas skull? Eller det kanske inte är som vanligt papper utan blandat?