Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Dalarna Hemlös om två dar, hjälp!  (läst 1132 gånger)

Sampa

• Dalarna
Dalarna Hemlös om två dar, hjälp!
« skrivet: 08 nov-22 kl 21:09 »
Hej!

Flydde storstans irritation och anonymitet i juli (Göteborg) men har inte lyckats hitta något lugnt/fräscht permanent boende. Därmed bott på vandrarhem/i stugbyar. Nu har det strulat med akassan som delvis blir fördröjd en vecka (haft ca 3,3k i veckan, får ut ca 600 spänn nu på torsdag och 3,3 +2,7 nästa torsdag). Står snart utan tak och behöver nånstans där jag kan betala i efterhand.

Befinner mig i Orsa. Trivs än så länge, så flyttar gärna inom trakten. Har dock inga problem med att resa, så länge jag har råd och det klickar.

Söker alltså:

- Kollektiv, stuga eller liknande fr o m 10e nov (kan bo själv, men gillar viss närhet till människor)
- Föredrar närhet till både natur/medelstor stad
- Närhet till kollektivtrafiken/matbutik
- Behöver ha tystnad nattetid när jag sover och lugn när jag vilar kring lunch eller läser mm
- Ömsesidig respekt, öppenhet,  dialog

Jag är:

- Samuel, 39 år. Från Jönköping men bott lite överallt (England, Irland)
- Extrovert men kommer oftast överens med de flesta
- Gillar laga mat, natur, kultur (läsa, sjunga, skriva), att filosofera, språk (engelska, franska mm)/olika kulturer
- Tidigare jobbat mycket inom fabrik, kundtjänst och IT-support men vill egentligen vara min egen chef/entreprenör
- Lever med kronisk smärta och dålig ekonomi, har som mål att reda ut detta
- Kommer från en trasig familj. Har inget missbruk men vissa dippar i måendet. Är pigg, glad och skämtsam över lag. Jobbar på min utveckling.

- Aldrig odlat själv men nyfiken på det och öppen för att hjälpa till så länge det inte förvärrar min smärta i låren eller tar för mycket tid

Snälla hjälp!

Med vänlig hälsning,

Samuel

Kan även nås på samuel.eliasson@hotmail.com och 0722 01 58 39 (helst inte innan 9, mellan 12-13 eller efter 21.30). Har slut på kredit, så svarar jag inte, ring gärna igen eller skicka meddelande : )
« Senast ändrad: 09 nov-22 kl 00:23 av Sampa »

Dela detta:

* Inloggade just nu

175 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser