Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ohyra - ogiftiga medel?  (läst 4114 gånger)

johe71

SV: Ohyra - ogiftiga medel?
« Svar #20 skrivet: 27 aug-08 kl 08:59 »
OCH?
och det skulle vara intressant att veta vad en djurskyddsinspektör säger om att man använder icke godkända medel...  jag VET att inspektören skulle ha åsikter om han/hon hittade medel som inte är tillåtna för användning på häst i anslutning till vårt stall...

Stackars dina djur :-\

och vad vet du om mina djur?

orkidea

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 28 aug-08 kl 12:12 »
och det skulle vara intressant att veta vad en djurskyddsinspektör säger om att man använder icke godkända medel...  jag VET att inspektören skulle ha åsikter om han/hon hittade medel som inte är tillåtna för användning på häst i anslutning till vårt stall...

och vad vet du om mina djur?

Tänk att du har FEL ;)

Jag känner en inspektör i min kommun och en farbror som sålt höns med lusangrepp FICK i rekomendation att avlusa dem. Och när han sa att han då skulle köpa Etoal så sa de att det var bra för det hjälper snabbt.

Min veterinär sa till mig att etotal var det medlet som man ska ta till när man inte fått bort på annat vis eftersom det hjälper och sa vidare att att det stod mot MINK skulle jag inte bry mig om eftersom det är MÅNGA mediciner som det står så på som de skriver ut recept på.

Jo dina djur är det synd om eftersom du låter dem lida om de får löss....va konstigt va att man tycker det?

Tänker inte diskutera med dig i dina icke behandlingar mer!!!!

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #22 skrivet: 28 aug-08 kl 12:17 »
På min burk med etotal står det att det är till jaktiller..
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Prosit

• Södermanland
« Svar #23 skrivet: 30 aug-08 kl 13:11 »
Måste man gå till angrepp på hur andras djur har det bara för att vi försöker komma på alternativa sätt att komma till rätta med parasiter? Det är ingen här som sagt att han/hon låter sina djur gå med löss men här får man tydligen inte ta upp en diskussion om möjligheten att få bort ohyra utan Etotal! >:(

Du har ingen aning om mina höns eller någon annan här heller, tydligen! Jag ser inte någon som skriver att han/Hon inte behandlar! När mina fick löss i våras ställde jag in dagens planer och åkte tre mil och köpte medicin. Tråkigt tyckte jag då en höna ruvade och man vill inte ha gifter på okläckta ägg och kycklingar. När jag nu talat med en man som hävdar att han faktiskt fått bort löss eller om det var loppor från sina höns med såpa tycker jag att det är intressant! Om det funkar och alla bara går direkt på gifter utan att testa såpa så vore det ju förskräckligt. Nu är det ju ialla fall någon här som har testat så då vet jag det. Det var ju bra att veta.

Låt bli att slänga anklagelseromkring dig som är helt onödiga och handlar om sånt du inte känner till >:(

//Arg
« Senast ändrad: 30 aug-08 kl 15:40 av Prosit »
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Prosit

• Södermanland
« Svar #24 skrivet: 30 aug-08 kl 13:25 »
Rekommenderad läsning:

http://www.sva.se/upload/parasiter_hons.pdf

Hmm det var ju intressant men likväl står där bara att parasiter är ett problem för hobbyhöns och inga godkända medel finns och de som används (men som är till för andra djurslag) är farliga då rester av gifterna kan finnas kvar i äggen under lång tid. Det enda de kunde rekomendera var att för hönshus kvalster inte använda medel på hönan utan mekaniskt med såpa och högtryck och ev kalk rengöra hönshuset. För hönsbenskvalstret rekomenderades tvätt med såpa och insmörjning efteråt.

... så SVA rekomenderar såpa... Vilka tokar :-X ::)
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #25 skrivet: 30 aug-08 kl 15:37 »
Jag har ett tips till som jag inte fattat varför jag inte kommit på att skriva tidigare. Lägg aska i deras badhålor. Det har min mormor lärt mig  :)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #26 skrivet: 31 aug-08 kl 08:43 »
Fast visst var det något med aska som inte var bra ???
minns inte riktigt nu men det har skrivits om det tidigare.
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Dela detta:

* Inloggade just nu

158 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser