Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dräktig???  (läst 1027 gånger)

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
Dräktig???
« skrivet: 24 jul-07 kl 10:31 »
Hur lång tid efter förlossninen blir geten brunstig igen?
Doris börjar bli lite rund tycker jag, killingarna är snart 4 månader. Börje kastrerades i slutet av juni, så det måste ha skett innan dess i så fall. Eller så har hon ätit lite väl gott....  :-[
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
Re:Dräktig???
« Svar #1 skrivet: 24 jul-07 kl 11:52 »
Mycket möjligt att hon är dräktig igen. En av mina dvärgisar (som visserligen flyttat till Minus) fick killingar i helgen och förra gången hon fick var i slutet av januari.
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #2 skrivet: 24 jul-07 kl 11:58 »
Vad är Doris för ras?

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #3 skrivet: 24 jul-07 kl 12:15 »
Doris är afrikansk dvärgget. Skulle i och för sig vara kul med killingar men det var ju liksom inte därför vi lät kastrera Börje och sonen.... :-\
Blir det småttingar så är de välkomna ändå! ;D
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Balbina

• -
« Svar #4 skrivet: 24 jul-07 kl 21:05 »
Afrikanerna är inte årstidsbundna i sin brunst utan kan bli dräktiga när som helst under året. De brunstar om ganska snart efter de har killat och kan bli dräktiga på första brunsten.

Dela detta:

* Inloggade just nu

120 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser