Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad äter upp björklöven?  (läst 1497 gånger)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Vad äter upp björklöven?
« skrivet: 29 maj-07 kl 16:57 »
Trodde björken på gårdsplan höll på att självdö..när jag tittade närmare såg jag att bladen hade blivit uppätna. Observerda tidigade en sorts avlångt djur på gården jag inte sett förr. Mellanting av broms o skalbagge..
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

fbkalle

• Gäst
Re:Vad äter upp björklöven?
« Svar #1 skrivet: 31 maj-07 kl 16:48 »
mest troligt lövviveln som gottar sig på din björk fö använde man ddt för att bekämpa den fråga hos någon gardencenter eller weibulls vad du kan använda idag.     mvh Bozze

Pimmen

• En särdeles gris!
    • Blekinge
Re:Vad äter upp björklöven?
« Svar #2 skrivet: 13 jul-07 kl 00:19 »
Enligt "Växtskydd i trädgård" av Maj-Lis Pettersson och Ingrid Åkesson kan lövvivlar bekämpas på unga träd genom att man skakar trädet tidigt på morgonen medans skalbaggarna ännu är tröga av nattkylan och sedan samla ihop dem från marken för att avlägsna dem.

Dela detta:

* Inloggade just nu

149 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser