Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  K*tbock, hjälp?  (läst 1132 gånger)

LiLo

• "Bränd kvinna skyr inte elden" citat A-L Brundin
K*tbock, hjälp?
« skrivet: 03 sep-07 kl 13:21 »
Vad skulle ni göra om ni hade en bock som inte vill lämna getterna ifred? Han jagar ständigt och jämt för att få para sig, även redan dräktiga getter. Det är jobbigt för getterna. Att kastrera har vi redan tänkt men vet säger att han förmodligen kommer fortsätta, att det är ett invant beteende. Han är 1 1/2 år.
Vi väntar första barnet i vinter! Bor på "Rävkullen" med Cane Corso's, Kinesiska "puffar", Chornish Rex katter och Brahmor.

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Re:K*tbock, hjälp?
« Svar #1 skrivet: 03 sep-07 kl 13:31 »
Jag skulle om jag var du sära på bocken och getterna. Getterna blir stressade. Till bocken kan du skaffa dig en kasterad bock som sällskap.  ;)
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Kajsakaj

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 03 sep-07 kl 13:41 »
Det finns en chans att han lugnar sig, bockarna är oftast som värst mellan 1,5-2års ålder. Är du orolig för getterna har du ju inget annat val än att sära på dom tills brunstperioden gått över och sedan testa igen!
« Senast ändrad: 03 sep-07 kl 13:41 av Kajsakaj »

Torptomten

• Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
« Svar #3 skrivet: 06 sep-07 kl 18:59 »
Av hänsyn till getterna måste Du nog sära på dem och bocken men i fall Du måste få en hage i ordning först vill jag gärna tipsa om att en del bockar blir lugnare av långpromenader!
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

LiLo

• "Bränd kvinna skyr inte elden" citat A-L Brundin
« Svar #4 skrivet: 07 sep-07 kl 18:52 »
Han kastrerades igår!
Vi väntar första barnet i vinter! Bor på "Rävkullen" med Cane Corso's, Kinesiska "puffar", Chornish Rex katter och Brahmor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

118 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser