Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Köpa loss en göl  (läst 2092 gånger)

blom

• Lycko den som hann med allt han ville...
    • Östergötland
Köpa loss en göl
« skrivet: 29 okt-07 kl 16:55 »
Tjenamors!
Nu är ju inte detta ett skogsbruksämne men det kanske i alla fall finns någon insatt i detta bland er där ute.

Frågan är vad en övergödd göl på ca 5 hektar kan tänkas vara värd. Det är absolut inget man badar i. Vass och näckrosor överallt. Dyig botten. Ligger ute på vischan så det är inte frågan om några Stockholmspriser i alla fall.

Någon med erfarenhet?

Ulric Eriksson

• Gäst
Re:Köpa loss en göl
« Svar #1 skrivet: 29 okt-07 kl 19:31 »
Spontant känns det som att en dyig övergödd göl utan intressant läge borde vara värdelös. Vad har du tänkt ha den till?

blom

• Östergötland
« Svar #2 skrivet: 30 okt-07 kl 09:33 »
Jag gillar den helt enkelt. I nuläget finns där inte så mycket sjöfågel, men med lite inplantering av änder och lite upprättande av lämpliga boplatser så kanske det kan bli min alldeles egna fågelsjö en vacker dag.

blom

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 30 okt-07 kl 12:54 »
Håller med om det du säger om rekreationsvärdet. Men varför skulle det inte gå att stycka av en göl? Det lär väl bero på vem eller vilka som äger den. Borde ju fungera som vilken skogsmark som helst. Nåja jag ämnar kontakta ägaren/ägarna vid tillfälle men det vore ju bra att veta på ett ungefär vad det kan tänkas kosta.

trädman

« Svar #4 skrivet: 30 okt-07 kl 19:33 »
I princip borde det gå att stycka av en göl (med en markremsa runt?). Det som kanske kan lägga hinder ivägen är fastighetsbildningslagen. Man får inte bilda fastigheter riktigt hur som helst och hur en 5 ha stor göl skulle bedömas vet jag inte. Har du en fastighet intill eller nära som du kan fastighetsreglera området till blir det sannolikt lättare. Ring till lantmäteriet och fråga!

Rosten

• Närke
« Svar #5 skrivet: 02 nov-07 kl 20:32 »
Jag gillar den helt enkelt.
Ett svar i min smak. ;D
Ibland så måste man också köpa saker bara för att bara vill äga dom. ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

341 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser