Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är det något speciellt ni ska odla i år, eller skulle vilja rekommendera?  (läst 1058 gånger)

alternaiv

• Småland
    • Tvåleriet
Något som ni ska prova på för första gången, något som ni alltid odlar och som man absolut inte kan vara utan.....

Egentligen så har jag inte tid att odla men man kan ju inte låta bli helt ;)
Jag ska odla Echinacea för att det är en intressant och ståtlig växt. Köpte en planta i höstas, som är utplanterad, men ska fröså några sorter i år.
Dessa växter har jag också beställt frön av:
Backsippa för att de inte växer vilt här och är så söta.
Några slingerindiankrassesorter i gula nyanser. En underskattad och lättodlad växt.
Änglatrumpet, för första gången, för det verkar vara en växt som alla tanter har :)
Klätterros, gul, för det har jag tänkt i många år.
Och så japansk lykta för att de är så otroligt vackra sent in på hösten, vilket jag skrivit i en annan tråd.  
Sedan blir det naturligtvis plantor som man springer på och inte kan motstå.
Ett par tomatplantor ska jag köpa. De blir taniga hur jag än gör när jag försöker driva upp själv.
Tvättvålsmakare och importör av indiska tvättnötter.
www.tvaleriet.se

sɹǝpuɐ

• Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
Jag skall odla störböna. Främst för att det blir så pampigt med ställningen när bönorna växer upp. Himla fint...

A.

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
Ska prova en slags gul pumpa/squash (kommer inte ihåg vilket) som ser ut som ett päron, typ.

Sedan blir det foderbetor...
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

Musseron

Jag petade ner chilifrön i jorden igår, det blir mitt första chiliförsök... spännande.
Blivande hönsägare, ett litet -ombyggnadsprojekt bort. Skulle gärna ha  Hedemora, Jersey Jätte, Norska Jär, Maran, Orpington och Grönvärpare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

138 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser