Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Taskigt att de inte får avkommor?  (läst 1314 gånger)

Krusmynta

Taskigt att de inte får avkommor?
« skrivet: 15 jul-05 kl 23:21 »
Vad anser ni om att ha djur som getter, som inte ges möjlighet att bli dräktiga och få avkommor?

Det är i just detta fall två syskontjejjor, som bor ihop.
Jag står ofta och grubblar över, om de inte trots allt ska få bli betäckta och däktiga, åtminstone någon gång i livet. Men, i sånt fall betäcker jag båda, ifall det bara skulle bli en getkilling, det är ju roligare med två som kan leka ihop. Men då finns ju risken att de får två killingar, var! Och då står jag där med sex getter!!! Och det är too much känner jag!

Hur resonerar ni i era val? ???

Fransfredrik

• Gäst
Re:Taskigt att de inte får avkommor?
« Svar #1 skrivet: 16 jul-05 kl 00:10 »
Fel med all form av manipulering. Att rubba en livsforms utveckling och behov.

Samtidigt är det svårt att sätta sig emot övertaget vi människor har djuren på det sättet att vi kan göra dessa "styrningar" för att nära oss själva.

Om man visste vad geten tyckte det var värt, den mjölk som kanske blir till ost och hamnar på ett bord någonstans mot någon form av betalning eller byte, skulle svaret vara enkelt. Men som det verkar, kommer vi aldrig att få veta det.

Testa tanken att man skulle hålla igång mjölkproduktionen och ta mjölk från människan. Känns inte helt genombra, men varför inte? Den kanske ger jättegoda resultat?

Jag tror du skall lita på vad du känner och ta problemen när dom kommer istället för att våndas över dem i förväg.

///Fredrik

Dela detta:

* Inloggade just nu

152 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser