Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ank-gubbe som envist jagar mig...  (läst 1866 gånger)

katta

• Gäst
Ank-gubbe som envist jagar mig...
« skrivet: 23 apr-06 kl 15:05 »
Deta är andra våren med vuxna ankor, precis som förra våren är det en av våra två hanar som evist och halvgalet jagar mig så fort han kommer åt...

Vi har dem lösa på gården ochvet aldrig riktigt vart de är, rätt som det är när jag går mellan husen på gården inser jag att hanen kommer rännandes som en tok bakom mig, fattar inte hur den hjulbenta kraken kan springa så fort.

Jag brukar roa mig med att går hit och dit, vända och gå tillbaks bara för att se om han hänger på, vilket han alltid gör

Låtsas jag om som att jag inte ser honom slutar det oftast i att han nafsar/nyper mig i byxbenet när han hinner upp mig. Oftast vänder jag mig dock mot honom då stannar han till, stannar jag ochså så brukar han ställa sig och putsa fjädrarna(?)

Nu har allt blivit värre, nu när han gör sina tokryck så sprinegr alltid andra hanen ikapp honom och gör en såndär maktdemonstration(våldtäkt) och efter det så våldtar de alltid en av honorna(alltid samma stackrs en)

Nu undrar jag, VARFÖR beteer hanen sig så där?
Det var likadant förra våren, men mot sommaren slutade han och har varit som vanlig tills nu.

Det är ENDAST mig han gör sådär mot, oftast verkar det vara när han hör mig prata så att han med säkerhet vet att det är jag. Har testat lite olika varianter senaste dagarna när jag varit tvungen att gå förbi nära inpå dem, har varit knäpp tyst så har det gått bra, men pratar jag så kommer han somm ett skott.

Knäppast var ändå i morse när jag stod på bron och pratade med någon som stod inne, ingen anka i sikte, rätt som det var kom hanen som ett ånglokomotiv runt knuten och i hasorna hade han andra hanen..det hela slutade precis som vanligt med våldtäkt av "spring-hanen" och sedan gruppvåldtäkt av den stackars honan.

Vågar nästan inte gå ut nu :-\

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
Re:Ank-gubbe som envist jagar mig...
« Svar #1 skrivet: 23 apr-06 kl 17:17 »
Han är anka vetja!  ;D

När jag fått styggfåglar så har jag tryckt ner dom med handflatan varsamt men bestämt i marken och hållit dom där en stund så dom får känna vem som är starkast. Efter några gånger så brukar dom lägga av.

Så länge dom bara ger sig på vuxna personer så må det väl vara hänt. Men när en myskanka kommer och slår vingarna, klöser och nyps nära barn. Då är det nog dags för grytan.

katta

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 23 apr-06 kl 22:22 »
En sak om han vore uppenbart en"styggfågel" som du skriver, men det är inte på det viset heller. Självklart har jag sett fåglar av olika sorter jaga folk på ett "styggfågel"-sätt, de burkar vara väldigt ihärdiga, hackiga och halvgalna.

Så bär ankhanen sig inte alls åt, nån gång händer det att han liksom nafsar till lätt en gång i byxbenet när han hinner ikapp mig, men mer än så är det inte och bara ngn gång. Det låter kanske som att han jagar mig och biter hela tiden på det som jag skrev tidigare, det är endast de gånger jag låtsas som att jag inte sett honom som han nafsar, viket inte är ofta men de gånger jag testat den "metoden" så har han oftast nafsat  typ en gång.
Det som är grejjen är att han springer som en tok ända tills han hinner ikapp mig sen förföljer han mig näääääära inpå. Stannar jag till eller tittar på honom så stannar han åxå och står jag still längre än ngt ögonblick börjar han oftast att putsa fjädrarna eller annat, börjar jag då gå igen så kommer han efter.

Om man kunde översätta beteendet till mänskligt beteende så är det som om han antingen vakar över mig för att hålla mig borta från flocken eller så är han helt enkelt galet förälskad i mig :D

Styggfågel beteendet kan jag inte tycka att han har, det är därför jag undrar varför han gör som gör, samt att det helt uppenbart är säsongsbetonat under en tid på våren, garanterat kommer han sluta närmare sommaren precis som han gjorde ifjol, och betee sig normalt.

Hade det varit uppenbart styggerier hade han åkt på huggkubben direkt.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #3 skrivet: 23 apr-06 kl 23:11 »
Vågar nästan inte gå ut nu :-\

Ah, ok. Lätt att missuppfatta med den slutklämmen.

Ja, då skulle jag väl glatt säga "Hej lilla anksingen!" när han kommer då  ;D

Staina_

• Dalarna
« Svar #4 skrivet: 23 apr-06 kl 23:54 »
jag har haft ett par galna tuppar ,men precis när dom skulle flyga på mej eller grannbarnen så tog jag tag i halsen å i kammen med andra handen å ruskade en stund,,,,....sen dess har jag aldrig  blivit attackerad mer.......men om man tänker efter så gör ju tuppar så mot varandra.............

Susanne

« Svar #5 skrivet: 25 apr-06 kl 11:54 »
katta - verkar som att ankgubben ser en ankdam i dig!  ;D
Du kanske ska känna dig hedrad.  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

118 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser