Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kirskål  (läst 5337 gånger)

MonaW

• Västmanland
    • Monas sida
SV: kirskål..
« Svar #20 skrivet: 21 maj-08 kl 08:18 »
Detta var en mycket bra tråd, lärorik. Jag ska försöka göra som Birgit, äta själv och även plocka Kirskål till fåren. Dessutom tyckte jag att tråden om "Beda" var mycket intressant, den hade jag nog inte hittat om den inte hade nämnts i denna. Inget "ont" som inte har något gott med sig.

Åsenfår, hundar och katter

attefocratte

SV: kirskål
« Svar #21 skrivet: 21 maj-08 kl 10:22 »
Det lät ju lite hoppfullt om man kunde få bort Kirskkålen med hjälp av nedbetning!
Men nej, mina får var måttligt intresserade! Dom fattade tydligen inte denna nyttighet! Suck!

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
SV: kirskål..
« Svar #22 skrivet: 21 maj-08 kl 16:01 »
Dessutom tyckte jag att tråden om "Beda" var mycket intressant, den hade jag nog inte hittat om den inte hade nämnts i denna.

Jag trodde väl det, att någon kunde ha nytta av länkarna jag lade in :)

Mvh Rosa
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
SV: kirskål
« Svar #23 skrivet: 21 maj-08 kl 16:33 »
Förekommer Kirskål överallt i  Sverige?
(utom hos mig).
                          Mvh
                     Charlotte

Kirskål är vanlig på alla typer av kulturmark i hela landet, utom i fjälltrakterna
där den förekommer mera sällsynt. / Den virtuella floran

En av de mera storväxta och bredbladiga umbellifererna, vanligen mycket ymnig i skugga och god jord, såsom i parker och gamla trädgårdar, men sällsyntare i lundar och skogsängar samt inskränkt till den sydliga hälften av vårt floraområde. / Nordens Flora

*Huggit hårt*  för det var väl det... det hette... när man lägger in fakta citat  i en tråd  ;D
/Rosa
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

46 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser