Detta är en ny tråd där du kan efterlysa fröer!
Regler för den som kan erbjuda det efterlysta fröet:
1. Skicka privat meddelande av typen "Jag har det du önskar" till den som vill ha fröet. Svara inte på inlägget i forumet! Sådana meddelanden kommer tas bort från forumet.
Regler för dem som vill göra andra typer av svar på inlägg:
2. Om du har tips som du vill att även andra ska ta del av så är det (tills vidare och på prov) OK att svara i tråden.
Om du har kommentarer av diskussionskaraktär till förfrågningarna, så föreslår jag att du startar ny tråd för detta. Om du svarar i den här tråden kommer ditt inlägg förmodlingen flyttas till ny tråd med lämpligt ämne.
Regler för den som efterlyser frö:
3. Alla fröefterlysningar bör postas i denna tråd. Fröefterlysningar som postas i andra trådar kommer troligen flyttas till denna.
4. Har du fröer att erbjuda i utbyte så föreslår jag att du skriver så här: Jag kan erbjuda fröer i utbyte. Se mina erbjudanden under "Fröer erbjudes". Dock om du bara vill erbjuda dessa fröer till den som har just det du önskar så får du skriva det här. Men var då tydlig med att fröerna enbart erbjuds till den som kan ge dig det frö du vill ha.
5. Erbjuder du något annat i ersättning kan du skriva det här eller meddela när du får privat meddelande/epost.
6. Ta bort din efterlysning när den inte gäller längre. Redigera om den om dina önskemål ändras. (Eller radera och skriv nytt.)
7. Om du blir missnöjd med fröet så meddela detta. Meddela i första hand den du fått fröet av. I andra hand mig i privat meddelande.
Dock tar varken jag eller alternativ.nu något ansvar för frökvaliteten eller enskilda personers affärsmoral. Det enda vi kan göra är att försöka stävja oseriös verksamhet.
Tråden kommer vara fastklistrad högst upp för lätt tillgänglighet.
Anders Skarlind, moderator