Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  förkyld liten höna  (läst 1336 gånger)

LolloF

förkyld liten höna
« skrivet: 02 aug-08 kl 09:29 »
Jag blir så trött på detta. Har precis intalat mig att lilla Ida som har haltat en tid har ngn skada på benet eller någon nervskada. Hon mår bra för övrigt så hon får leva vidare.
Så kommer jag ut i hönshuset idag och hör att en av de andra stora kycklingarna (eller liten höna) hostar och fnyser, när jag tittar i halsen ser jag att hon har som vattenbubblor i halsen, gick in och läste lite och gick efter ett tag ut igen, då verkade hon bättre. Fortfarande lite hes när hon pratade men åt och drack med de andra.
Vår stor höna har lagt ett ägg om dagen ett tag, men har nu lagt sig i redet och ligger där mest hela dagarna (utan produktion), hon verkar vilja ruva men har inga ägg.
Vår fjärde och sista höna verkar fullt frisk.
Tänkte ringa vetrinären men de har ju bara akut fall på helgerna och det kan man väl inte kalla en förkyld höna?! Vad kan jag ge?

De får vitaminer i maten, vitlök och citron i vattnet, A-fil med en hemmagjord fröblandning, matrester, Fenix foder från Lantmännen blandat med havre och ärt kross.

Hoppas ngn kan tipsa mig om någon bra huskur, eller tala om vad jag gör för fel?! Varför blir våra hönor sjuka?
//Lollo

Dela detta:

* Inloggade just nu

140 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser