Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sjuk kyckling  (läst 1007 gånger)

teknobonden

• Blekinge
sjuk kyckling
« skrivet: 01 sep-08 kl 10:20 »
Då sitter jag här, med en sjuk kyckling på bröstet. Forsöker få lite värme inn i det lilla livet....Men det ser inte bra ut. Har givit lite vatten, pysslat om. och nu extra värme.

Den är slapp o slö, och det ser ut som at den har svårighet med att andas. Sträkker på halsen. Har funderat over ILT, men besetningen är over ett år gamla, utan någon andra sjukdommar. Denna kycklingen är ett äkta hemruvad gårdsprodukt.

Får väl bara håppas att kräket kryar till sig lite.

Ingen andra är sjuka...... såvettaf**vasomårfel

fjäderfän

SV: sjuk kyckling
« Svar #1 skrivet: 01 sep-08 kl 10:36 »
det kan va så enkelt att den har nått fel som gör att den inte mår bra jag skulle ta bort den istället för att låta den lida. skicka in den till sva så får du veta vad felet va på den.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Exotica

• Hejdeholms Gård
« Svar #2 skrivet: 01 sep-08 kl 11:09 »
Gapmask? Isf avmaska med tex axilur.

Hur gammal är den?
Lama, alpacka, jak & kamel - underbara nyttodjur!

teknobonden

• Blekinge
« Svar #3 skrivet: 01 sep-08 kl 11:36 »
Dom är bara 3 mnd... Och, tyvärr, nu lever hon inte längre. Hon var så svag och plågades så mycke att jag tog bort henne.

Det började i morse. Da var hon ute men satt bare der, utan att röra på sig. Jag tog henne inn och gav lite vatten. Men nej.. det ville inte.

Dela detta:

* Inloggade just nu

132 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser