Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vindskydd för luckan?  (läst 5112 gånger)

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
Vindskydd för luckan?
« skrivet: 17 aug-08 kl 13:03 »
Luckan i mitt hönshus sitter bara ca 10 cm från golvet inne i hönshuset, ca 40 cm från marken på utsidan. Har märkt att det blåser in rätt bra, inget vidare nu när höstvindarna börjar sätta in. Tänker mig att jag ska kunna bygga en liten vägg framför på nåt vis för att det inte ska blåsa in så mycket, nån som har en smart lösning för detta?

Strajder

• Aspegården
SV: Vindskydd för luckan?
« Svar #1 skrivet: 17 aug-08 kl 14:31 »
Jag såg en luftsluss på nätet för ett tag sedan. Eftersom det blir en vinkel in så dämpar det vinden en hel del.

Therese K

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 17 aug-08 kl 20:09 »
Hej! Jag har samma problem och jag vet inte heller riktigt hur man kan lösa det på bäste sätt.. Den där luftslussen förstod jag inte alls ??? Hur ska man bygga den? Jag kanske e lite slö idag men du får gärna förklara mer :-[
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Therese K

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 18 aug-08 kl 11:45 »
Ok.. då är det bara till att sätta igång och snickra ;D
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #4 skrivet: 18 aug-08 kl 12:46 »
Oki, en liten "farstu" alltså! Jepp, bara att plocka fram sågen och hammaren då. Tack för tipsen!

Vimsan

• Sat Nam
    • Jämtland
« Svar #5 skrivet: 18 aug-08 kl 14:29 »
Roligt att kunns ta del av era lösningar då jag själv är mitt oppe i hönshusbygge!

Superbra forum det här!

Vimsan    ;D
Glöm inte vilken skatt en vanlig dag är! Bor med min härliga familj i ett hus med skogstomt vid Storsjön <3

Mossie

• Dvärgöland, dvärgkochin, hund, katter & sambo.
« Svar #6 skrivet: 20 aug-08 kl 10:21 »
Luftslussen på bilden från Strajder är på vårat "lilla" hönshus, där sitter den fast i dörren. Här kommer en bild från "stora" hönshuset där luftslussen är innanför luckan. Det fungerar jättebra med båda slussarna.
Det finns inga dumma djur-bara dumma människor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

113 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser