Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Svullet öga  (läst 1125 gånger)

Junibackens

Svullet öga
« skrivet: 22 aug-08 kl 13:06 »
Upptäckte nu på morgonen att ena ögat på min faverollehöna har svullnat igen. Inget klibb vad jag ser. Hur sköter man om detta på bästa sätt? Koksalt? Vatten?

Min stackars Stor-Stina som jag är så rädd om :(

sallyomolly

• Gäst
SV: Svullet öga
« Svar #1 skrivet: 22 aug-08 kl 13:41 »
Kan det vara getingar? De är ju besvärliga nu. Är det getingar så ska man väl använda acetylsalicylsyra? I treo o sånt tror jag och badda på.

Jag hade nog testat att ge kortison. Jag har betapred hemma om olyckan skulle vara framme.

Junibackens

« Svar #2 skrivet: 23 aug-08 kl 00:32 »
Tack för svar! Vi tror också på getingar *huvaligen mig*. Ikväll ser ögat mycket finare ut, inte alls lika svullet längre.

carmen

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 26 aug-08 kl 20:24 »
Hej!

Det här med svullna ögon har jag hört talas om hela sommaren!

Även jag fick en sådan o trodde det var ett getingstick, men jag fick höra från flera som hade varit med om samma sak. En del sa att det var ögoninflammation som finns lite överallt nu.

Köpte sårtvätt enl apotekspersonals råd o det gick bort.

mv
Carmen

Dela detta:

* Inloggade just nu

142 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser