Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rinner brun vätska!!!  (läst 1030 gånger)

Anso1971

• Dalarna
Rinner brun vätska!!!
« skrivet: 23 aug-08 kl 16:25 »
Vi ha en sjuk höna. Märkte att hon satt och burrade upp sig och såg inte alls frisk ut. Är lös i magen också. Köpte a-fil som jag hällde upp och skulle servera henne, då när hon skulle börja äta så rann det brun vätska ur näbben på henne, det var så äckligt så jag höll på att kräkas, när detta blandades med filen. Hu! Vad är det för fel? Klarar hon sig? Kan det smitta?
Medlem i JAK, amningshjälpen och sv. byggnadsvårdsföreningen, ammade min yngsta i 3½ år, har alltid känt mig udda och sagt att jag är född under fel århundrade, skönt att hitta hit!
Bor med mina tre barn på en gård med äppelträd, hallonbuskar, höns och utsikt över Siljan.

Sirpa

• -
SV: Rinner brun vätska!!!
« Svar #1 skrivet: 23 aug-08 kl 16:36 »
Det är alltid bra att som försiktighetsåtgärd isolera sjuka höns.

Gör det tills du vet vad som hänt din lilla höna  :)
Höns och Liljor i min trädgård.

Anso1971

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 23 aug-08 kl 18:39 »
Hon har nu egen bostad. Hon orkade inte hoppa upp och sätta sig på sittpinnen ikväll. Krävan är uppblåst som en ballong. Inte hård. Verkar också som hon tappat fjädrar utanpå krävan.
Medlem i JAK, amningshjälpen och sv. byggnadsvårdsföreningen, ammade min yngsta i 3½ år, har alltid känt mig udda och sagt att jag är född under fel århundrade, skönt att hitta hit!
Bor med mina tre barn på en gård med äppelträd, hallonbuskar, höns och utsikt över Siljan.

fjäderfän

« Svar #3 skrivet: 23 aug-08 kl 20:30 »
jag skulle säga go natt och adjö till den hönan hon värkar helkass.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Mossie

• Dvärgöland, dvärgkochin, hund, katter & sambo.
« Svar #4 skrivet: 24 aug-08 kl 16:18 »
Stopp i krävan????
Det finns inga dumma djur-bara dumma människor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

142 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser