Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Myskankor!!!  (läst 1730 gånger)

Wilma

• Gäst
Myskankor!!!
« skrivet: 10 sep-05 kl 15:40 »
Hej
Jag är helt ny ang myskankor o undrar om någon kan svara på mina frågor

Hur kallt klarar de sej på vinter, o hur ska deras hus se ut. Om man vill ha ungar på vintern måse de hållas inne på vanlig rumstemperatur eller kan de va i huset med föräldrarna?

Jag har en tjej o en kille o tjejen är ganska tam man kan lyfta henne o hon äter ur handen osv men inte han.

Om jag sitter på huk o vill att de ska komma o äta tex bröd så kommer de inte utan går bara omkring o gör sitt. Jag har sett andras ankor o de kommer springades varför gör ej mina de?Om jag sitter jätte jätte nära så kommer de ju men ej på håll.

De går på en hektar mark  o kommer att få välja själva i vinter hur de vill göra på dagarna.

tacksam för svar
/Marie

Wilma

• Gäst
Re:Myskankor!!!
« Svar #1 skrivet: 12 sep-05 kl 14:46 »
Är de för konstiga frågor eller varför svarar ingen?? :(
De är i största fall frågan om hur de klarar sej på vintern som jag undrar.Tex måste de va instängda eller kan man låta dem få gå ut enstund?
Marie

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #2 skrivet: 12 sep-05 kl 16:56 »
Så ivrig! :-)

"Ganska" kallt klarar dom. Om dom alltid har torrt tillfluffad halm att mysa i. Bra om dom har en liten hörna att slaska i så det inte blir blött överallt.

Bäst att låta dom vila under vintern och bestämma själva sen i vår ifall dom ska ha ungar. Fågelbebisar och vinter går inte ihop.

Kasta alltid nått gott åt deras håll när du kommer, så ska du se att dom kommer springandes och tjatar på dig efter godis sen.

Mina är inte så jättepigga på att gå på snö. Men lite halm utanför hjälper.

Wilma

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 12 sep-05 kl 19:48 »
TAACK!!!! ;D

Vi har just huset deras på 2*1,5 m2 färdigt o de blir 10 cm isolering i golv o vägg o tak.

Tänkte ge maten ute o efter ditt svar då så kan man kanske ge den på en halmbädd så de ej står på snön.?

Tänkte att man slipper slasket inne då men är de ej passande att göra så ändrar jag givetvis.

Tänkte nog också att ungarna passar sej bättre på vår/ sommar...lite ivrig där med :-[

Hanens vingar hänger lite längs sidorna på honom o vissa syskon till honom hade utstående vingar kan han också ha en lättare form av de?? De spelar väl ingen roll bara de inte e ärftligt...

Tack för svaret i alla fall då kan jag va lugn i vinter med boden deras.
En nöjd Marie!

Dela detta:

* Inloggade just nu

131 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser