ok men om jag kläcker i kläckare och är genbank det går inte då måste jag få dispens från ansvarig och de tkanske inte är något problem...
men å andra sidan.. jag har nog avyttrat närmare 70 ungdjur om inte mer innan jag fick veta om
ILTV i min flock... Inte en enda av köparna har ringt att deras flockar har dött eller blivit sjuka efter att ha fått djur från mig förutom en men då dog de nya djur från en annan genbank... det enda jag fått rappoter om av sjuka djur var en tupp som en dag låg på golvet och inte kunde gå en ungtupp.. kan ha varit marek... men de andra fick jag veta långt senare var et tpar som köpte två ungtuppar dom separerade och han lät tupparna halvt svälta i hjä innan han tog död på dom...l... när ja gfick veta om ILT i min flock ringde jag eller mejlad etill alla köpare.. dom hade som sagt vad inte märkt något som hellst avikande... inte heller någon massdöd i någon av flockarna...
hos mig har det dött 6 st vuxna djur samt en hel del kycklingar på 3 år...det som gjort mest skada var de hunadar som i omgångar reducerat min flock sist var en jakthund som slog ut 11 st...av mina damer... jägaren förklarade att det var ju bara höns...
så predatorer utanför samt coccidios har fördäravat min flock mer än Iltv...
ska vi även jaga alla som har coccidios i sina flockar
![Huh? ???](https://www.alternativ.nu/Smileys/classic/huh.gif)