Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Killning dag eller natt?  (läst 5896 gånger)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
SV: Killning dag eller natt?
« Svar #40 skrivet: 13 jan-09 kl 13:49 »
Vänta du bara Molly, tills du känner vad dom doftar. Så gott!

Nying

« Svar #41 skrivet: 13 jan-09 kl 14:07 »
Både Amanda och Alice är svensk lantras. Visst är det kul att djur av samma ras kan ha så skilda utseenden och teckning! Anledningen till att de inte har horn är att hornalagen brändes bort när de var ett par veckor gamla. De är köpta från en getmjölkgård där alla blir avhornade från början för att slippa stångskador etc. Och ja, vi ser det som ett plus med tanke på att vi har tre förhållandevis små barn. Även om getterna inte menar något illa så kan det ju hända olyckor ändå.

Man skall inte blanda getter med horn och getter utan horn i samma flock så nu måste vi bestämma oss illa kvickt för vilken killing vi vill spara. Har inte plats för hur många som helst och vill gärna spara en nästa år också. Men det blir inte lätt att välja... Den som vi sparar kan alltså inte ha horn och den som vi skall sälja vet vi inte hur vi skall göra med. Beror ju på vad en köpare skulle vilja ha... Någon intresserad?

Håller med dig Gruff, visst luktar de gott!!! Tack för att du inspirerade oss i somras!

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #42 skrivet: 13 jan-09 kl 15:42 »
Tack själv, för trevligt besök :-)

Tuve

• Skåne
« Svar #43 skrivet: 13 jan-09 kl 16:13 »
Grattis till alla killingar! Går själv i väntans tider (å getternas vägnar, alltså), hoppas på två tvillingpar, som vi fick i fjol. Men nääär?

Lilly-Maya

• Ångermanland
« Svar #44 skrivet: 09 feb-09 kl 00:27 »
Av mina 7 dvärggetter så har 3 killat hittils och jag har haft turen att vara med på alla :)
Bor tillsammans med min sambo och våra 2 barn på en gård. Har 9 Hereford, 5 hästar och 2 hundar.

Nying

« Svar #45 skrivet: 09 feb-09 kl 08:55 »
Vilken lyckost du är att du fick vara med! På vilka tider har de killat för att följa upp trådrubriken?
Grattis
/M

Lilly-Maya

• Ångermanland
« Svar #46 skrivet: 09 feb-09 kl 10:44 »
Den första killade vid 11 på dagen, den andra på kvällen vid typ 8 och den tredje tidigt på morgonen vid 5-6... Så har varit lite olika :)
Bor tillsammans med min sambo och våra 2 barn på en gård. Har 9 Hereford, 5 hästar och 2 hundar.

Sandshult

• Östergötland
    • www.dvargget.se
« Svar #47 skrivet: 09 feb-09 kl 12:34 »
Mina dvärggetter har ofta killat på dagen, olika tider. Så det är nog väldigt olika :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

94 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser