Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söta hönsprodukter?  (läst 2033 gånger)

MinnieAndersson

• Höne-Minnie
    • Blekinge
Söta hönsprodukter?
« skrivet: 10 dec-15 kl 10:10 »
Hej alla höns-lovers!

Finns det någon som vet någon sida (svensk som internationell) som säljer söta höns-attiraljer? Jag har redan köpt på mig en drös av "Eton Cottage Garden" från lantbutiken.se och är mycket nöjd. Men det kan ju inte vara allt som finns? Jag är övertygad om att mina flickor skulle värpa ännu bättre om de fick lite finare inredning. Vi snackar hönshus alá Pettsson & Findus hos mig. Julgardiner och adventsljusstake minst liksom ;D
Jag vill ha fodertråg, foderautomater, vattenhinkar etc i roliga färger. Plast och plåt galvad plåt är jag trött på nu.

Here I sit, broken hearted, tried to shit but only farted ;)

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
SV: Söta hönsprodukter?
« Svar #1 skrivet: 10 dec-15 kl 22:26 »
Vad olika vi är... Det enda jag bryr mig om vad gäller inredningen är hur praktiskt det är... Adventsljusstake och julgardiner hade jag inte vågat ha för risken att ohyra bosätter sig i dem.  ;D
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Permission

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 11 dec-15 kl 01:15 »
Glöm inte att det är djur, såg en bild på facebook där någon hade stickat tröjjor åt hönsen  ::)

MinnieAndersson

• Höne-Minnie
    • Blekinge
« Svar #3 skrivet: 14 dec-15 kl 08:06 »
Haha! Ja jag vet, min chef mockar hos sina höns en gång varannan månad (vilket jag tycker är på tok för sällan) medans jag mockar en gång i veckan och byter ut allt strö! Alla är sååååå olika!

Tröjorna har jag också sett, känns väldigt överdrivet. Men jag tycker det är smart med såna där små västar på hönor som ruggar eller som är väldigt poppis hos tuppen. Med västen så slipper hönepönisen bli naggad i bara huden åtminstone :)
Here I sit, broken hearted, tried to shit but only farted ;)

Martina

• Uppland
    • Bomärkt
« Svar #4 skrivet: 14 dec-15 kl 10:09 »
När jag var liten satte mamma alltid in en julgran med röda äpplen i till hönsen!

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #5 skrivet: 14 dec-15 kl 12:04 »
Haha! Ja jag vet, min chef mockar hos sina höns en gång varannan månad (vilket jag tycker är på tok för sällan) medans jag mockar en gång i veckan och byter ut allt strö! Alla är sååååå olika!

Tröjorna har jag också sett, känns väldigt överdrivet. Men jag tycker det är smart med såna där små västar på hönor som ruggar eller som är väldigt poppis hos tuppen. Med västen så slipper hönepönisen bli naggad i bara huden åtminstone :)

Fast mocka en gång i veckan och ha små västar på hönorna är ju praktiskt också! ;)

Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Mrs Homestead

• Hälsingland
« Svar #6 skrivet: 05 jan-16 kl 19:28 »
Hej alla höns-lovers!

Finns det någon som vet någon sida (svensk som internationell) som säljer söta höns-attiraljer? Jag har redan köpt på mig en drös av "Eton Cottage Garden" från lantbutiken.se och är mycket nöjd. Men det kan ju inte vara allt som finns? Jag är övertygad om att mina flickor skulle värpa ännu bättre om de fick lite finare inredning. Vi snackar hönshus alá Pettsson & Findus hos mig. Julgardiner och adventsljusstake minst liksom ;D
Jag vill ha fodertråg, foderautomater, vattenhinkar etc i roliga färger. Plast och plåt galvad plåt är jag trött på nu.

Kolla ebay.uk där finns det mesta från hela världen  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

159 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser