Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  strumpan!  (läst 1459 gånger)

borka15

strumpan!
« skrivet: 27 mar-09 kl 18:23 »
Fan... strumpan har nog blivit surtofflen själv..., :o hon (han)...... e skitarg, tror att d måste va en kille me d humöret. vill inte kolla i baken,.... :-\ måste jag göra de för att veta? ??? brrrr

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: strumpan!
« Svar #1 skrivet: 27 mar-09 kl 18:25 »
En av mina hönor är också jätteaggresiv...

När man kommer in kommer tuppen och den ena hönan och vill att man lyfter upp oc gosar med dem medan "snorkfröken" ger ifrån sig ett dovt skrålande ljud och... Den lilla skiten flyger på en och biter en!

Hönor kan vara väldigt elaka... Om det är en färg som man kan se skillnad på kön i fjäderdräkten så behöver du inte klämma rumpa.. Annars är det enda vägen vad jag vet... om den inte spelar då eller lägger ägg.  :P Då vet du ju med...
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

borka15

« Svar #2 skrivet: 27 mar-09 kl 18:29 »
burrr. jag vet nog inte vad du menar.... :-X

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 27 mar-09 kl 18:30 »
Hehe!  ;)

Det är inte farligt alls.  ;D Ta den lila skiten och vänd på den... Dra undan fjädrrarna så kloaken kommer fram... Så tar du tag på sidorna om den, inte i den... Utan på sidorna med pekfingret och tummen och klämmer. Om det kommer ut som vitaktigt skum så är det en tupp, klart!  ;D
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

borka15

« Svar #4 skrivet: 27 mar-09 kl 18:33 »
argbiggan (strumpan) e vit me en prick i nacken, min bebis som aldrig blev tam......

borka15

« Svar #5 skrivet: 27 mar-09 kl 18:35 »
fan jag vill inte... :-X :-X rumpan...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #6 skrivet: 27 mar-09 kl 18:36 »
Ta på dig handskar då?  ::)
hur gammal är hon/han?

borka15

« Svar #7 skrivet: 31 mar-09 kl 12:57 »
jag gjorde det :o...utan handskar, tänkte bara på dom små. :-3/4 killar...... men gud, vad ska jag göra nu? 3 olika burar? strumpan-strumpen,gullefjun- herr gullefjun, X- X. (barnen har döpt lite oxå...

peppz

• Västergötland
« Svar #8 skrivet: 01 apr-09 kl 09:31 »
göra å göra...   en gryta kanske? 

eller om det är barnens små skyddslingar, en bur till varje tupp och ge dom några hönor var... 

Det blir aldrig som man tänkt sig, men ibland blir det bra ändå ;D
Kennel SweetCaileanz

borka15

« Svar #9 skrivet: 02 apr-09 kl 08:59 »
faaan... gryta, jag e ju vegitarian!  :P

peppz

• Västergötland
« Svar #10 skrivet: 02 apr-09 kl 13:00 »
Då lutar det ju snarare åt alt. 2  :P
Kennel SweetCaileanz

borka15

« Svar #11 skrivet: 16 apr-09 kl 12:24 »
Jag måste har sett fel 8) X är nu fru X. Perry fick flytta ut till kycklingarna, dom var på na som fa.. å då e herr gullefjun å strumpan på X :o :o Dottern säger mamma, de måsta vara fel eller tycker dom om killar.
Mamma kollar (vaktel flyger ut i vardagsrumet.... mamma panik in me hunden,-stäng dörren till katterna :P :P

mamma kollar UTAN handskar å, jävlar i den X blev fru X (sonen vill döpa om han/hon ,inte så coolt längre)
Men jag blev glad! :D pust pust!

peppz

• Västergötland
« Svar #12 skrivet: 16 apr-09 kl 17:36 »
Jag måste har sett fel 8) X är nu fru X. Perry fick flytta ut till kycklingarna, dom var på na som fa.. å då e herr gullefjun å strumpan på X :o :o Dottern säger mamma, de måsta vara fel eller tycker dom om killar.
Mamma kollar (vaktel flyger ut i vardagsrumet.... mamma panik in me hunden,-stäng dörren till katterna :P :P

mamma kollar UTAN handskar å, jävlar i den X blev fru X (sonen vill döpa om han/hon ,inte så coolt längre)
Men jag blev glad! :D pust pust!

Wow.. vilket drama....    känns väldigt bekant kan jag lova  ;D   kan dock inte påstå att jag lyckades hänga med riktigt i svängarna...

så nu har du 2.2 då?
Kennel SweetCaileanz

borka15

« Svar #13 skrivet: 16 apr-09 kl 18:06 »
ja 2.2 ;)
ja e lite flummig ::)

Dela detta:

* Inloggade just nu

199 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser