Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vid renskottning av buren??  (läst 1285 gånger)

Kerstin Linnea

Vid renskottning av buren??
« skrivet: 28 apr-09 kl 11:14 »
Vad gör ni av vaktarna när ni skottar rent i buren/ huset ?
Jag har fått intryck att dom blir stressade av att flyttas runt men det måste vara rent å fint, går det att göra rent med vaktlarna kvar?

Nettis

• Smörblommans Siv
SV: Vid renskottning av buren??
« Svar #1 skrivet: 28 apr-09 kl 11:28 »
Jag sätter in mina i en mindre hamsterbur som det är så lågt i tak i att de inte kan hoppa och skada sig. Visst slutar de att lägga ägg i några dagar efter men man måste ju städa åt dem. De blir så glada när de får nytt rent ljust spån att bada i sen.

Kerstin Linnea

« Svar #2 skrivet: 28 apr-09 kl 12:54 »
Ok, tack för snabbt svar  :)..

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 29 apr-09 kl 12:38 »
Jag sopar ut och skurar deras golv samtidigt som de är kvar (de bor i ett föredetta nybyggt dass som blev till annan nytta).
Fast mina vaktlar är rätt tama och lugna och sitter mest i en liten hög och tittar på när jag städar.  ;D

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

pernilla70

• Bohuslän
    • http://pernillaliljeros.spaces.live.com/
« Svar #4 skrivet: 29 apr-09 kl 12:45 »
Jag gör också rent när vaktlarna är inne i buren. De har fått lära sig det men man får vara på sin vakt hela tiden så ingen smiter.
De japanska strejkar ibland med äggläggandet efterstädning några dagar.

Men mina jumbo är mycket lugnare. Strejkar inte alls. Inte ens när hönan va hackad ganska illa så slutande hon lägga ägg. Fast det borden hon nog gjort i mina ögon.
Bor på en gård med sambo och 2 killar. Vi har 3 hästar, Texelfår, 2 labradorer, 6 katter, skånegäss, Kalkoner Pekingankor och en drös med höns.

peppz

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 29 apr-09 kl 12:51 »
mina bodde i hägn med tillhörande hus och när jag städade i huset så gick dom bara ut i hängnet.  ingen direkt stress och inget värpavbrott.
Till de små jag har inne på tillväxt nu har jag två likadana burar och skiftar mellan dessa när jag städar, så dom sitter ett par veckor i en bur och sen flyttar jag över dom till en ny ren och städar den dom suttit i när den är tom...

Kennel SweetCaileanz

Twinkelstar

• -
« Svar #6 skrivet: 06 maj-09 kl 14:40 »
Våra e i buren då jag städar ! men visst får man ha koll på dom så d inte lyckas smita ut :P
/Lisa

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #7 skrivet: 06 maj-09 kl 16:58 »
Igår när jag gjorde rent så kilade tuppen ut mellan mina ben, lite diskret.  ::)
Han ställde sig sedan i ett hörn och började joddla (spela).

Snart var tjejerna ute också!  8)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

201 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser