Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ang ankor och gäss  (läst 1545 gånger)

Irmelin

• Gäst
Ang ankor och gäss
« skrivet: 27 mar-06 kl 18:40 »
Hejsan på fredag ska jag ha en liten redovisning på skolan om ankor och gäss naturliga beteenden och hur de gör för att komunisera med varandra.
Finns det några här som har tipps på bra sidor som tar upp detta för just nu har ja sökt i böcker och på en massa sidor på nätet men det finns inga som berör dessa omr vilket jag tycker är lite konstigt.

Men ja skulle uppskatta om ni kunnde tippsa mig om div fakta och om ni har erfarenheter själv.

Mejla mig i sånnfall
kaninlisa@hotmail.com
tacksam för svar!
http://www.freewebs.com/smorblommanskaninerss

Ronny

• Skåne
Re:Ang ankor och gäss
« Svar #1 skrivet: 27 mar-06 kl 21:19 »
Finns nog inte mycket på nätet. Det står en del i "Samarbeta med djuren" och "Höns och andra fjäderfän" av Kristina Odén. Bl.a. gräsänders parningsspel hittar du i bättre fågelböcker. "Grågåsens år" av Konrad Lorenz är intressant, som handlar om vilda grågäss. En lite udda bok i min bokhylla är "An Introduction to Animal Behavior" av Aubry Manning, England, 1967. Men till fredag...
« Senast ändrad: 27 mar-06 kl 21:33 av Ronny »
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

175 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser