Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  köpa avelsägg av svensk gul  (läst 1187 gånger)

gabbi

köpa avelsägg av svensk gul
« skrivet: 29 apr-06 kl 19:15 »
Hej

Jag har en underbar liten flock ankor som jag vill utvidga med några rasrena svensk gul, jag har ett renrasigt par men jag skulle helst vilja slippa separera dem från den övriga flocken under en längre tid samt ändå ha in lite nytt blod så nul etar jag med ljus och lyckta efter renrasiga avelsägg av svensk gul från någon seriös. Min lilla gulhona ruvar nämligen så tappert så jag tänkte låta henne prova ruva fram en kull.  Finns här någon som skulle kunna tänka sälja ägg till mig. Har aldrig gjort så här förut så berätta gärna hur det går till , hur många ägg brukar man låta dem ruva fram, kan man skicka ägg, isåfall hur och hur länge klarar de sig utan ankkontakt? Hur många brukar efter trans  port bli färdiga ungar, och hur mycket är rimligt att betala per ägg? Även om ni inte har ägg att sälja svara gärna på min frågor

Mvh gabbi

iceman

• ät av livet innan livet äter dig
    • Dalarna
    • hoberget
Re:köpa avelsägg av svensk gul
« Svar #1 skrivet: 03 maj-06 kl 01:18 »
jag har ägg massor av dom mina gula damer vill inte ruva än.. men jag säljer i första hand till andra genbanker...

lev väl...
Lever  med kära maken på älskade Hoberg i Sunnansjö Ludvika Dalarna miljö och vänster aktivist) ... Bevarar fjällnära kor,  Jämtgetter,Gotlandskaniner, Hedemorahöns, till eftervärlden samt självhushåll...(genbank på  samtliga raser)

Dela detta:

* Inloggade just nu

202 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser