Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lyftarmsproblem MF135  (läst 1268 gånger)

JBF

• Småland
Lyftarmsproblem MF135
« skrivet: 30 jul-10 kl 11:52 »
Hej,
Fick hjälp med min nyinköpta slåtterbalk häromdagen, men hjälpredan lyckades dessvärre dra av vevarmen till den högra lyftarmen på traktorn. Det visade sig att den varit av tidigare och svetsats ihop, men nu får jag nog lov at byta. Mekade lite igår och fick lossa själva vevhuset. Kan man köpa ett nytt vevhus endast eller måste jag köpa en komplett lyftarm? På OIE.se hittade jag endast kompletta lyftarmar. Åtminstone kunde jag inte hitta ett komplett vevhus endast...
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

JBF

• Småland
SV: Lyftarmsproblem MF135
« Svar #1 skrivet: 30 jul-10 kl 23:01 »
Jag svarar själv: Det löste sig iom att en hjälpsam granne hade precis vad jag behövde i sin verkstad. Så nu är det bytt och klart för SEK 0. Bra pris jämfört med det förslag jag fick från en traktordemontering, SEK 1000+ moms+ frakt för helt ny lyftarm. Underbart liv på landet...
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

Dela detta:

* Inloggade just nu

193 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser