Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur gick det med Quinoan?  (läst 2010 gånger)

saltkråkan

• Gäst
Hur gick det med Quinoan?
« skrivet: 13 aug-06 kl 00:13 »
Vi pratade om quinoaodling i våras. Hur har det gått? Var det nån som testade?

tomas-kero

• Norrbotten
Re:Hur gick det med Quinoan?
« Svar #1 skrivet: 17 aug-06 kl 17:13 »
jag har sått quinoa kaslala från fröföreningen Sesam och en annan sort från impecta. fröna från sesam  har grott bäst och är nu fulla med frön dock inte riktigt mogna ännu. hoppas de hinner före frosten kommer.

Monder

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 30 aug-06 kl 23:14 »
Saltkråkan - vet du att det finns en holme med det namnet som ligger vid Jungfrufjärd sydost Ingarö i Sthlms skärgård. Vi bor där. Finns du i närheten?

Vitis

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 31 aug-06 kl 00:01 »
Det var den här tråden du tänkte på va ??

Quinoa m.m.

Tyvärr blev det inte av nån odling av vare sig quinoa eller amarant i år, för mycket annat kom emellan, men nästa år ... då jäklar !!

Monder : Hälsa farbror Melker, om han fortfarande bor kvar ... han verkade trevlig men kanske lite missförstådd.

Monder

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 01 sep-06 kl 17:17 »
Vitis: Mnjaä, farbror Melker finns inte på Saltkråkan här, vad jag vet. Det blev ett syftningsfel - jag bor inte där heller utan på andra sidan fjärden. Men som du sa, det här är ju rätt tråd på en helt annan fråga.

saltkråkan

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 01 sep-06 kl 22:34 »
Ja jag visste att filminspelningsön heter Norröra och att en annan ö hette Saltkråkan. (Holme var det då). Men nej jag är inte riktigt därifrån.. men från Stockholmstrakten men nu bor jag längre söderut. Har för mig att jag sett det på tv när jag registrerade mig här.. :) Saknar Stockholms skärgård! Lyckos dig som bor där!

Ja Vitis, det var den tråden jag tänkte på! Jag glömmer att det finns en sökfunktion..   :-[

Tomas-Kero du kan väl ge oss en uppdatering sen! Jag är nyfiken. Föresten i vilken odlingszon finns du? Och har du sått det mot nån södervägg eller liknade? Min koloni kanske behöver nån form av skyddsplantering runt om för att det ska fungera. Eller de kanske inte är känsliga för blåst?

Dela detta:

* Inloggade just nu

142 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser