Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  självhushållning+vegan?  (läst 1643 gånger)

färdinand

• Gäst
självhushållning+vegan?
« skrivet: 05 jun-06 kl 17:48 »
Hej!
Jag tycker självhushållning låter väldigt tilltalande, men jag är vegan och undrar lite om det går så bra ihop. Man vill ju få i sig allt man behöver för att må bra...
 De flesta verkar ha djur på gården, eller?  ???
 Är det någon som har tips om vad man bör tänka på om man vill driva självhushållning utan djur?
 Tacksam för all möjlig respons! :)

manna

• -
Re:självhushållning+vegan?
« Svar #1 skrivet: 05 jun-06 kl 18:22 »
I ett tidigare nummer av Åter fanns en artikel om "vegankost på 800 kvm". En del grejer får du förstås köpa, men det gör ju de flesta av blandkostarna oxå.
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Linnea-maria

• grönsaksnörd
    • Dalarna
    • linnea på landet
Re:självhushållning+vegan?
« Svar #2 skrivet: 05 jun-06 kl 19:23 »
Hej
Det var i åter nr4/04 artikeln fanns. I nr 3/05 finns en artikel som handlar om grönsaker året runt. Bra artiklar båda. Tidningarna går att beställa på den här hemsidan. Jag är varken vegan eller självförsörjande. Mitt grönsaksland är på 200kvm. Det blir till potatis och alla möjliga grönsaker. Vissa grönsaker tar slut bums andra har jag fortfarande kvar av i frysen. Bla hur mycket persilja som helst.
Grönsakerna man odlar själv smakar mycket mer och innehåller förmodligen mer näring. Lycka till
« Senast ändrad: 05 jun-06 kl 19:26 av Linnea-maria »
kan själv

Dela detta:

* Inloggade just nu

171 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser