Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Think har nu startad serietillvärkning  (läst 2147 gånger)

morgankane

Think har nu startad serietillvärkning
« skrivet: 08 dec-07 kl 19:19 »
De skall producera 3500 bilar nästa år, det dubbla om de klarar två skift.
Nu rullar Think 18 mil pr. laddning.

Kolla in på:
http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article1467525.ece

samt http://www.elbil.no/  där de skall ha uppvisning av elbilar till ära för Al Gore!

M8e

• Västerbotten
Re:Think har nu startad serietillvärkning
« Svar #1 skrivet: 07 jan-08 kl 08:54 »
199,000nok(235,000sek) för bilen och 975nok(1150sek) (+moms?) i månaden för batterierna?
Det blir dyrt om man kör lite.
"[Gold] gets dug out of the ground in Africa, or someplace. Then we melt it down, dig another hole, bury it again and pay people to stand around guarding it. It has no utility. Anyone watching from Mars would be scratching their head."

Neiklot

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 07 jan-08 kl 16:31 »
Det kostar om man vill leva med gott samvete (och att vara miljövänlig..)
« Senast ändrad: 07 jan-08 kl 16:32 av Neiklot »

M8e

• Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 07 jan-08 kl 18:06 »
Det behöver inte kosta.
Om det "kostar" så finns det kostnadseffektivare sätt att använda pengarna (minska utsläppen mer per krona).
Kör en gammal/begagnad bil på etanol/vegetabilisk olja eller ved i stället.
« Senast ändrad: 07 jan-08 kl 18:10 av M8e »
"[Gold] gets dug out of the ground in Africa, or someplace. Then we melt it down, dig another hole, bury it again and pay people to stand around guarding it. It has no utility. Anyone watching from Mars would be scratching their head."

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #4 skrivet: 07 jan-08 kl 18:27 »
199,000nok(235,000sek) för bilen och 975nok(1150sek) (+moms?) i månaden för batterierna?
Det blir dyrt om man kör lite.

I och för sig dyrt, om man inte tar hänsyn till att bilar är vansinnigt dyra i Norge, dubbelt upp mot i Sverige för vissa modeller. Hur det är med den här vet jag inte, om det är så värst dyrt efter norska priser. Tittade som hastigast på priset på SAAB biopower 2,0t 185 hk. Kostar i Norge från 381.350 NOK och i Sverige 271.900 SEK.

Edgar

M8e

• Västerbotten
« Svar #5 skrivet: 07 jan-08 kl 20:04 »
Hur kunde jag glömma att allt är så dyrt i norge. :P
« Senast ändrad: 07 jan-08 kl 20:06 av M8e »

Dela detta:

* Inloggade just nu

274 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser