Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  minigris & "vanlig gris"  (läst 1843 gånger)

soleskog

minigris & "vanlig gris"
« skrivet: 27 dec-07 kl 17:59 »
En ödmjuk fråga angående grisar: Funkar det bra att ha en minigris och en "normalgris" (t ex linderödssvin) boende ihop? Vi har i nuläget två minigrisar, en äldre sugga och en kulting född i somras. När den gamla nu börjar få ont i sina ben, kläckte min man iden att vi istället för en ny minigris skaffar en linderödssugga, och kanske tar kultingar så småningom. Men frågan är om det är en bra idé alls?
mjölkbonde med robot. Även får och hästar samt en fin hop smådjur - myskanka, brahmahöns, kaniner, gris, hund och katt.

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Re:minigris & "vanlig gris"
« Svar #1 skrivet: 27 dec-07 kl 18:33 »
Det går bra. Har en minigris och en linderödsgylta tillsammans. De är som en gammalt strävsamt par.  ;D

Flera vanliga svin och en ensam mingris tillsammans kan vara vanskligt. Risken är att minigrisen blir mobbad vilket Bosse min minigris fick erfara innan jag flyttade honom. ;)
« Senast ändrad: 27 dec-07 kl 18:34 av christine »
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

amarantus

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 27 dec-07 kl 18:53 »
Det går bra. Har en minigris och en linderödsgylta tillsammans. De är som en gammalt strävsamt par.  ;D

Sicken syn! Som helan o halvan ;D

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #3 skrivet: 27 dec-07 kl 19:24 »
Det brukar gå fint.
(Har själv haft tanken att ha en linderödare som kontrast till minigrisarna för att jag är såååå less på folk som tycker 35 kg minigris är stora. :P)

Det ända man måste tänka på är att kunna hålla isär dom vid utfodringen.
Minigrisen måste utfodras med måtta. ::)

Eller hur Christine.... ;D
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #4 skrivet: 27 dec-07 kl 19:36 »
Det brukar gå fint.
(Har själv haft tanken att ha en linderödare som kontrast till minigrisarna för att jag är såååå less på folk som tycker 35 kg minigris är stora. :P)

Det ända man måste tänka på är att kunna hålla isär dom vid utfodringen.
Minigrisen måste utfodras med måtta. ::)

Eller hur Christine.... ;D

Jepp. Nu börjar Bosse se normal ut. Visst det är långt kvar men midja har han fått. Innan sommaren hoppas jag få se hans ögon. Finns det bukplastik för mini-gris ??? ;D ;D Det börjar hänga lite under honom.  ;D
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Sia

• Dalarna
« Svar #5 skrivet: 27 dec-07 kl 22:09 »
Det brukar gå fint.
Det vore ju guld värt att se ;D ;D
Grisovana gäster som står och ojar sig över "Är det här verkligen minigrisar? dom ser så stora ut?" och sen kommer gammelsuggan utlunkande ur kojan  :o
He, he..
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

soleskog

« Svar #6 skrivet: 27 dec-07 kl 22:38 »
Tack för svaren! Det lutar åt att det blir till att sätta in en annons om en linderödsgylta!
mjölkbonde med robot. Även får och hästar samt en fin hop smådjur - myskanka, brahmahöns, kaniner, gris, hund och katt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

130 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser