Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Näring/gödsel till krukväxter  (läst 3264 gånger)

Tomas L

• Gäst
Näring/gödsel till krukväxter
« skrivet: 21 apr-06 kl 13:00 »
Är det någon som har ett bra tips på näring/gödsel till krukväxter, jag har ingen lust att köpa färdig växtnäring i butiken längre. Har tillgång till kaninspillning och hönsgödsel men är rädd för att det blir lukt inne. Några tips eller ideér?
MVH Tomas

Vitis

• Skåne
Re:Näring/gödsel till krukväxter
« Svar #1 skrivet: 21 apr-06 kl 23:40 »
Enkelt, luktfritt och långtidsverkande - lägg en halvtorr hönsskit längst ner i jorden i varje kruka när du planterar om blommorna (eller peta ner den i jorden om du inte tänker plantera om dem).

En hönskskit ? 1 ? Det verkar lite snålt tycker jag.

En sak man kan använda och som faktiskt är luktfritt är "guldvatten" ... 1 del urin (mänskligt) och 9 delar vatten, brukar rekomenderas.

Potatisblomma

• Södermanland
Re:Näring/gödsel till krukväxter
« Svar #2 skrivet: 04 feb-07 kl 22:11 »
Om du groddar alfalfa, eller dyl, så kan du använda det första vattnet som fröna blötläggs i. Näringsrikt och luktfritt  :)

Jag har använt väl förmultad kaninskitskompost innomhus. Det luktade inget men ogräset spirade gladeligen i krukorna... Typ, en St Paulia med snår av brännässla runt om  :P
Landsflykting i storstan...

Dela detta:

* Inloggade just nu

163 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser