Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruvande anka  (läst 1958 gånger)

Ella

• Budapest
Ruvande anka
« skrivet: 09 maj-06 kl 10:32 »
Hej! Jag upptäckte nyss att min ena anka ligger inne i huset och ruvar, antagligen så har hon lyckats gömma ett par ägg för mig dom senaste dagarna. Kommer hon att bli "jätteledsen" om jag tar bort äggen?(har inte planerat att få flera små just nu..)

Hon har betett sig annorlunda den senaste veckan, hon kurar ihop sig och det verkar som hon spelar sjuk så fort jag kommer i närheten. När jag går därifrån så är hon som vanligt igen. Så jag antar att hon verkligen vill ruva... :-\

Mvh Ella

Ella

• Budapest
Re:Ruvande anka
« Svar #1 skrivet: 09 maj-06 kl 11:35 »
Hon gick ut och sträckte på benen så då passade jag på att ta bort dom 4 äggen som låg där...hoppas hon inte blir deppig

Mvh Ella

iceman

• ät av livet innan livet äter dig
    • Dalarna
    • hoberget
« Svar #2 skrivet: 09 maj-06 kl 11:53 »
upptäckte en av mina gula damer i dag som  kom i från ett hörn i ladan där vi har allt hö.. hon hade massor med ägg.. även några av min hönsdamer har hjälpt till att lägga några där... så jag plockade bort massor och det är nog lika många kvar.. men inte en tillstrymelse till att hon vill ligga på dom ännu.. men jag spar dom några dar innan  dom blir  till mat osv...

lev väl...
Lever  med kära maken på älskade Hoberg i Sunnansjö Ludvika Dalarna miljö och vänster aktivist) ... Bevarar fjällnära kor,  Jämtgetter,Gotlandskaniner, Hedemorahöns, till eftervärlden samt självhushåll...(genbank på  samtliga raser)

iceman

• Dalarna
    • hoberget
« Svar #3 skrivet: 11 maj-06 kl 09:22 »
Hur märker man när ens ank damer vill ruva.. blir dom sura som hönsen ???
Lever  med kära maken på älskade Hoberg i Sunnansjö Ludvika Dalarna miljö och vänster aktivist) ... Bevarar fjällnära kor,  Jämtgetter,Gotlandskaniner, Hedemorahöns, till eftervärlden samt självhushåll...(genbank på  samtliga raser)

Susanne

« Svar #4 skrivet: 12 maj-06 kl 08:28 »
Hur märker man när ens ank damer vill ruva.. blir dom sura som hönsen ???

De befinner sig allt längre stunder åt gången i redet, vill inte längre bli parade, och börjar även plocka sig på dun för att klä in boet med.  

iceman

• Dalarna
    • hoberget
« Svar #5 skrivet: 14 maj-06 kl 23:23 »
ok ska hålla koll på dom...

Dela detta:

* Inloggade just nu

189 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser