Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Första gången!!  (läst 13555 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Första gången!!
« Svar #40 skrivet: 05 jun-07 kl 15:14 »
PS, Anette, Du har väl en rättgående klocka med Dig i lagårn?  :)

Hela killingen ska fram.

TITTA nu, Amiga, på vad du har ställt till!  Och där går Du lugnt och betar, och idisslar invid Din mor, medan folk i hela landet håller på att ruinera sig för Din skull...

;D tänk att ett getöde kan engagera så många människor  :D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Anette Ö

• Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
« Svar #41 skrivet: 05 jun-07 kl 16:57 »
Hallojsan alla nyfikna ;D.
Amiga har bestämt sig för en sömnlös natt för oss alla igen >:(.
Hon vaggar fram i hagen med vidöppen rumpa :-[.  Jag får inte röra magen längre och hon går o stryker sig mot hus väggen.  Man brukar ju säga till oss människor att tvätta förnster för att få igång förlossningen. Vad tror ni om att jag sätter Amiga i arbete med att städa gethuset? Nä gott folk, det blir nog en vaknatt igen, gäääsp.
Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

shandi

• Gäst
« Svar #42 skrivet: 05 jun-07 kl 17:37 »
Okej då blir det att sitta uppe o kolla inläggen hela tiden Lycka till ;)

Lena A

« Svar #43 skrivet: 05 jun-07 kl 18:51 »
Ja, det är ju mycket bättre att sitta inne och kolla inläggen i stället för att vara utomhus en sådan här skön kväll.  ;D Man kan ju få för mycket frisk luft.  ;)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #44 skrivet: 05 jun-07 kl 18:57 »
Hit med tian, Gruff!  ;D

Och nu är visst hela forumet engagerat...

Men så länge hon mår bra, så.  Städa gethuset blir kanske lite svårt, men en promenat HAR haft effekt i vissa fall.  Dock förfäktar jag åsikten att det IBLAND kan - KAN - vara så att killingen inte ligger riktigt rätt, och att tiden som går behövs för att rätta till den saken.  Endast ultraljud skulle väl kunna ge mig rätt ellr fel på den punkten.

Allvarligt:  Det har hänt mig att jag gått upp och tittat, ingen killing, gått upp och tittat, ingen killing, och när jag sen så småningom faktiskt behövdes, så var jag så slut att ingenting kunde väcka mig.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Anette Ö

• Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
« Svar #45 skrivet: 05 jun-07 kl 19:19 »
Hmmm Trollmor, försöker du skrämma mig på nått vis :o. Jag som resonerat som så att är Amiga lugn så är jag lugn :-\. Men om det varit nått knas med det hela så borde Amiga väll reagera på nått vis eller ???.

Lena A. Du har så rätt så! För mycket frisk luft och sol är absolut inte bra, det är mycket bättre med datorns onaturliga sken ;)
Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #46 skrivet: 05 jun-07 kl 19:33 »
Ja, det är ju mycket bättre att sitta inne och kolla inläggen i stället för att vara utomhus en sådan här skön kväll.  ;D Man kan ju få för mycket frisk luft.  ;)

Är man lyxig som jag kan man sitta i solen MED datorn och ändå inte missa nåt  ;D

trådlöst juh  :-[
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Torptomten

• Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
« Svar #47 skrivet: 05 jun-07 kl 19:47 »
Jag vill gärna veta vad som händer!!!! Mer och tätare rapporter! :)
Förslag på vinklar på "flasharna":
Antalet fosterhjäertan som slår är....!
Nu är det ...... minuter mellan verkarna!
Jag har kunnat räkna till ...... killingklövar!
Nu ligger huvudet/na åt...... ( i rikting mot).....!
Nu kan jag skymmta...... (valfri kroppsdel på killingen)!
Min make har nu bakat.....( matbröd/ sockerkaka/bullar/ Winerbröd) som jag får ta med ut till Amiga och dela med henne. ;)
 Lycka till!

Torptomten
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #48 skrivet: 05 jun-07 kl 19:53 »
Jag vill gärna veta vad som händer!!!! Mer och tätare rapporter! :)
Förslag på vinklar på "flasharna":
Antalet fosterhjäertan som slår är....!
Nu är det ...... minuter mellan verkarna!
Jag har kunnat räkna till ...... killingklövar!
Nu ligger huvudet/na åt...... ( i rikting mot).....!
Nu kan jag skymmta...... (valfri kroppsdel på killingen)!
Min make har nu bakat.....( matbröd/ sockerkaka/bullar/ Winerbröd) som jag får ta med ut till Amiga och dela med henne. ;)
 Lycka till!

Torptomten
;D
Alla har ju inte trådlösa bärbara datorer som andra  :-[
Tveksamt om min radar skulle räcka ända ut i stallet änå, men när det blir dags skall jag åtminstone försöka  ;D

Lena A

« Svar #49 skrivet: 05 jun-07 kl 19:54 »
Under tiden vi väntar  ;) kan jag dra en rolig historia.

En polsk man skulle ta körkort och gick till optikern för att få sin syn kollad. Optikern pekade på raden där det stod

" S W J C Z X Y " och frågade "Kan du se vad det står?"

"Ja då", sade polacken, "jag känner honom".

8)

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #50 skrivet: 05 jun-07 kl 19:56 »
Under tiden vi väntar  ;) kan jag dra en rolig historia.

En polsk man skulle ta körkort och gick till optikern för att få sin syn kollad. Optikern pekade på raden där det stod

" S W J C Z X Y " och frågade "Kan du se vad det står?"

"Ja då", sade polacken, "jag känner honom".

8)

Hehehe  ;D

Lena A

« Svar #51 skrivet: 05 jun-07 kl 20:02 »
;D

Behändiga saker, eller hur Kimma?  8) Små handdatorer också, fast där är den lilla skärmen svårare att läsa.

Jag kommer nog inte att sitta här och vänta så länge till...... ::) Ska bli spännande att se vad som hänt, när jag kollar i morgon bitti.  ;)

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #52 skrivet: 05 jun-07 kl 20:06 »
Hmm...hade gott om pengar en gång i tiden, får skylla på det  ;D

Nä nu ska här slås gräs till ninisarna...måååånga skottkärror blir det, men I`ll be back!  :)

Måste ju se hur det går för Amiga...hade en schäfer som hette så en gång i tiden *saknar*  :-\

Trollmor

• -
« Svar #53 skrivet: 05 jun-07 kl 20:51 »
Hmmm Trollmor, försöker du skrämma mig på nått vis :o. Jag som resonerat som så att är Amiga lugn så är jag lugn :-\. Men om det varit nått knas med det hela så borde Amiga väll reagera på nått vis eller ???.

Lena A. Du har så rätt så! För mycket frisk luft och sol är absolut inte bra, det är mycket bättre med datorns onaturliga sken ;)
Anette
Nej, absolut inte, bara dela med mig av mina erfarenheter.  Och kanske komma med en möjlig förklaring till dröjsmålet.  Om det är som jag tror, så bör man ju helt enkelt vänta, och låta killingen sprattla färdigt därinne, så den kan komma ut på rätt sätt.  Jag har haft några minesvärda erfarenheter, som gett mig en mycket stor respekt för deras förmåga att ordna upp problematiska situationer.

Och, som sagt, så länge hon mår bra kan det inte vara nån fara!  Min Mor, salig i åminnelse, sade en gång att barnmorskans främsta arbetsuppgift är att vänta ...

Så vi väntar.  Och jag hoppas att Du inte tröttar ut Dig under väntan, utan kan vara med när det faktiskt bär till.

(Vad sa Amiga när hon fick höra att vi slagit vad om henne?  Tugg, tugg, kanske?)

Och att för mycket sol inte är bra, det trodde jag att bara vi troll visste...  Fram för mera nattsudd!  :D

Trollmor

• -
« Svar #54 skrivet: 05 jun-07 kl 20:57 »
;D
Tveksamt om min radar skulle räcka ända ut i stallet änå, men när det blir dags skall jag åtminstone försöka  ;D
Ja, Du skulle bara våga annat!  :D

Trollmor

• -
« Svar #55 skrivet: 05 jun-07 kl 21:13 »
Åkej då, jag drar väl en historia också, då, fast med anknytning till ämnet:

Jag hade en femårig get, normaltam, som födde, och jag satt bredvid i boxen.  Det var en ganska stor box, typ hästdito.  Mycket halm.  Hon jobbade på, men det tog tid, och hon blev allt tröttare.  Jag tyckte så synd om henne, som fick slita så.  Hon krystade i över en timme, och det är inte riktigt normalt för getter.  Men långt om länge syntes delar av ett foster, och jag kunde konstatera att det var en klöv.  En klöv till, strax bakom som det ska va.  Och en stund senare en nos ovanpå det hela.  Killingen låg alltså rätt, och såg inte speciellt stor ut, men det var tydligen jobbigt ändå.  Nå, nu kunde jag ju utan risk att göra illa nån hjälpa till, så jag tog tag med tumme, pek- och långfinger om de små klövarna, och sa till min vän:  Nästa gång du krystar, så ska jag dra lite, så går det lite lättare.  Hon kastade ett getöga över axeln, nej, över bogen förstås, och sa:  Bra.  Håll i då, så drar jag!  I en blink hade hon förvandlats till någon sorts skogshäst, och släpade med mig i halmen!!!  Jag hann inte tänka så mycket, men begrep ju att jag för allt i hela världen inte fick tappa taget om klövarna!  Så jag höll i, nu med båda händerna, och åkte skinnkälke runt i boxen.  Efter ett halvt varv kom jag på idén att sätta en fot mot en stolpe, och fick på så sätt stopp på åkturen, men geten fortsatte att dra, dra, dra.  Genom någon sorts underverk lyckades jag hålla i de där hala små sakerna, och hon drog så fram sin egen killing!

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #56 skrivet: 05 jun-07 kl 21:43 »
Ja, Du skulle bara våga annat!  :D

Hehehe  ;D
Ska göra mitt bästa, loooooovar  ;D

Nåååå Anette, hur går det??? Längesen vi hörde nåt nu juh  ???

Torptomten

• Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
« Svar #57 skrivet: 05 jun-07 kl 23:32 »
Anette!
Skall vi tolka tystnaden som något mycket positivt elller......
Nu börjar jag nog undra lite men måste ge mig för kvällen.
Med all tillönskan om ett gott förlopp och en önskan att Du orkar berätta när allt är överståpndet!
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #58 skrivet: 06 jun-07 kl 00:14 »
En tillönskan från mig med att tystnaden innebär nåt positivt och att det finns glädjande besked under morgondagen när jag loggar in.
Lycka till Amiga!

G`natt

Trollmor

• -
« Svar #59 skrivet: 06 jun-07 kl 01:45 »
Önskningar om lycka till från mej med!

Dela detta:

* Inloggade just nu

126 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser