Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Första gången!!  (läst 13557 gånger)

Lena A

Re:Första gången!!
« Svar #60 skrivet: 06 jun-07 kl 08:58 »
Nu är det definitivt morgon och vi alla undrar väl vad som hänt?  ???

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #61 skrivet: 06 jun-07 kl 09:33 »
Nu är det definitivt morgon och vi alla undrar väl vad som hänt?  ???
Ja nu undrar man...bara det inte hänt nåt  ???
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #62 skrivet: 06 jun-07 kl 11:29 »
Ja, nu blir jag verkligen orolig.  Är Ni på veterinärkliniken, eller ...?  :o
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Lena A

« Svar #63 skrivet: 06 jun-07 kl 19:16 »
Är det någon, du Trollmor ?, som pratat med Anette?  ???

Jag undrar om Amiga killat (säger man så?) och Anette varit upptagen hela dagen med att sköta om nykomlingen?

Vi hoppas naturligtvis att något tråkigt inte hänt.  :-\

Trollmor

• -
« Svar #64 skrivet: 06 jun-07 kl 22:46 »
Är det någon, du Trollmor ?, som pratat med Anette?  ???

Jag undrar om Amiga killat (säger man så?) och Anette varit upptagen hela dagen med att sköta om nykomlingen?

Vi hoppas naturligtvis att något tråkigt inte hänt.  :-\
Näää, jag bad Anette om tilefånnumret, men hon skickade det aldrig till mig.  Jag tycker den här tystnaden är obehaglig.

Trollmor

• -
« Svar #65 skrivet: 07 jun-07 kl 01:27 »
Obehaglig!

Lena A

« Svar #66 skrivet: 07 jun-07 kl 08:02 »
Ja usch ja, vad kan ha hänt?  ??? :-\

Trollmor

• -
« Svar #67 skrivet: 07 jun-07 kl 12:20 »
Nu känns det som att Amiga är död, och killingen med henne.  Å, Anette, ååå.

Trollmor

• -
« Svar #68 skrivet: 07 jun-07 kl 12:51 »
Men två dygn ...  Amiga hade ju alla tecken:  Juver, bäckenband, öppen i bak, gäspade.  Och Anette höll oss informerade även när det "inte hände nåt".  Och nu alldeles tyst.  Om hennes dator har brakat ihop, så kan hon väl ringa till nån och be den gå in och skriva det?  Såvida inte hon är upptagen av ... jag vill inte tänka på det.  Fast det gör jag ju.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #69 skrivet: 07 jun-07 kl 13:04 »
Finns ju dom som har ett liv utanför forum också  ;) Vi blir nog varse vad det lider.

Eulalia

• Gäst
« Svar #70 skrivet: 07 jun-07 kl 13:12 »
Ja, det kan ju vara så att de är förtrollade av det lilla knytet och inte har tid för annat än att sitta och njuta av det lilla undret..  :)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #71 skrivet: 07 jun-07 kl 13:20 »
Vi får hoppas på sistnäma, har varit borta över natten, hade hoppats på positiva nyheter när jag loggade in  :-\
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Anette Ö

• Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
« Svar #72 skrivet: 07 jun-07 kl 13:24 »
Halloj alla.
Måste börja be om ursäkt för tystnaden. Vädrets makter gjorde att datorn fick var avstängd igår >:(.
Hur som helst så går Amiga fortfarande i väntans tider :o. Hon mår superbra och bebisen/bebisarna slår kullerbyttor. Magen hänger i backen, typ och rumpan blir mer o mer lik en babians(sorry igen Amiga). Juvren är spända och hon går som en äkta cowboy. Vadslagning är ku, bääää tyckte Amiga och log mellan gräs tuggorna ;D.
Gräsmattan mellan hus o hage har nu blitt en jord gång, ganska fint om man tittar noga när det är mörkt ute, hmmm.
Skriver mer senare vi har ju lite problem i hönshuset också....... Var det nån som tänkte månskensbonde.....jo jag trodde väl det ;).
Hälsningar Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
« Svar #73 skrivet: 07 jun-07 kl 16:20 »
Jag har en get som jag köpte dräktig i våras. Enligt förra ägaren hade  hon parats i december, och varje åt fått trillingar. jag räknade ut med Gruffs kalkylator att hon skulle fått runt den 20:e maj. Men uppenbarligen är någon variabel fel (parningstidpunkt, antal dagar dräktig m.m.), hennen mage är väldigt väldigt bred och hänger väldigt långt ner. Och varje dag tror jag att det ska stå minst två nya killingar i hagen, men lång näsa åt mig. Så man kan ju undra om hon verkligen parades i december eller ej, för har hon fått trillingar i flera år så är det väl klart att magen blivit rätt uttöjd (känner igen syndromet från mig själv, fniss). Ja jag det är ju bara vänta och se.  :) :) :)
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Trollmor

• -
« Svar #74 skrivet: 07 jun-07 kl 23:21 »
Nå, så skönt då, då kan vi alla njuta av sömnen igen.  Får väl titta efter på hönsforumet vad Du mer haft för bekymmer.  Skulle man kunna få telefonnumret ändå, kanske, bara för säkerhets skull?  I så fall ringer jag Dig i morgon nån gång på dan och ger Dig mitt.  Det borde vara ett effektivt sätt att få Amiga att klara av det hela utan bekymmer ...  Lagen om tji, Du vet.  ;D

Och Sajjbertjorven, först sa jag bara nej nej nej, för jag trodde att det var ett nytt problem just när vi slutat orora oss för Amiga.  Men det vara bara väntan där också, vi får väl be Anette att hon byter namn på tråden till Väntans Tider eller nåt sånt.  (Fniss.)  Lantrasgetter brukar vara dräktiga 148 dygn plus-minus fem dagar, Du får väl kolla vilken period hon hade tillgång till bock.  Om det vill sig, kan de klara av det på tio sekunder blankt, det har jag varit åsyna vittne till.  Eller snarare springande vittne!  Och så bäckenbanden, se ovan.

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
« Svar #75 skrivet: 08 jun-07 kl 08:38 »
Hej Trollmor!
Det var bara mest mingelsnack från min del, inget annat!
Kanske jag menade att det är lätt att luras av diverse tecken långt innan det är dags......så som sagt vad inte meningen att störa Anettes slinga utan bara lite mummel från min sida  :) :) :) :) :) :) :) :)
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Anette Ö

• Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
« Svar #76 skrivet: 08 jun-07 kl 09:47 »
Godmorgon alla sjusovare :).

Ingen killing än. Amiga vaggar runt fortfarande bredbent som en cowboy men hemskt söt naturligtvis. Jag bara väntar och väntar och väntar. Jag har sagt det förut och säger det igen, bara Amiga är nöjd och glad så är jag nöjd och glad. Fast jag känner mig säker på att det blir två bebisar hur nu det ska gå. Förut såg det ut som om Amiga svalt en fotboll men i morse saknades en badboll i trädgården och magen har en storlek misstänkt lik just en badboll.... Men gott folk, vad tror ni? Visst måste väl bebisarna komma i helgen ??? Hon har ju gått vidöppen med spända juver så länge nu så det borde ju bli snart. Ett nytt tecken har hon också visat :). Hon blev fruktansvärt irriterad på killingarna när de busade för nära henne, förut så har hon bara gått undan och låtit dem hållas men nu stångade hon dom, bra va  :D? Missförstå mig inte nu, jag menar humörsvängningar och så liksom :-[ :-[

Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Trollmor

• -
« Svar #77 skrivet: 08 jun-07 kl 15:42 »
Hej Trollmor!
Det var bara mest mingelsnack från min del, inget annat!
Kanske jag menade att det är lätt att luras av diverse tecken långt innan det är dags......så som sagt vad inte meningen att störa Anettes slinga utan bara lite mummel från min sida  :) :) :) :) :) :) :) :)
Mumla på Du, men ge XXX i att få egna problem JUST när vi slutat oroa oss för Amiga!  Vi orkar inte hur mycket som helst på en gång, ju ...  ;D ;D ;D

Och Amiga roar sig tydligen med att försöka provocera fram mera vadslagning...  Men om inte Matte kan skilja mellan fot- och badbollar, hur kan hon då begära att Amiga ska kunna räkna till 148?  Jovisst, så länge hon ser nöjd ut kan det inte vara nån fara, men jag börjar undra om det kanske är falskt alarm i alla fall.  Hur är det nu med alla tecknen, fr a bäckenbanden?  Juvret kan de fylla i flera veckor i förväg.

(Och jag HAR läst Din rapport från hönshuset.  Helt otroligt!)

Balbina

• -
« Svar #78 skrivet: 09 jun-07 kl 10:54 »
Sotis (problemgeten från i våras) hade alla tecken och fick sträng övervakning i månad innan hon fick  :(. Sedan rätt vad det var stod det två fina små tjejer i hagen. Fast det var inte sotis bebbar för det var Berta som passade på och få innan sotis.
Ett tydligt tecken på häst är att de går och kliar sig.
Någon som observerat liknande iaktagelser på get???

Trollmor

• -
« Svar #79 skrivet: 10 jun-07 kl 01:08 »
Inte jag.  Bäckenbanden vad det jag bestämde mig för att lita mest på.  När det sen har börjat, blir de ju svettiga, andfådda, oroliga o s v.  Reser sig och lägger sig.  Krafsar.  Kör bort alla kompisar.  Boar in sig nånstans där det känns tryggt.  Försöker få människan att vara med eller hålla sig undan, vilket nu den individen föredrar.  Men då är väntan i stort sett över!

Dela detta:

* Inloggade just nu

118 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser