Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dörrlås  (läst 1596 gånger)

esten

• -
Dörrlås
« skrivet: 09 nov-10 kl 10:54 »
Är det någon som har erfarenheter av dörrlåsen på WV passat från tidigt 90-tal ?

Jag kan öppna utifrån men inte innifrån . Går det att laga eller ska jag byta lås .

Bakdörrarna kan jag öppna innifrån men ej utifrån och där har man sagt att det är en liten låsring som ska bytas .
Men på framdörren ?

Det är lite tråkigt att behöva klättra ut på passagerarasidan  :P

Misse

• nr 9424
SV: Dörrlås
« Svar #1 skrivet: 09 nov-10 kl 12:01 »
Det låter som om den långa stången som går från inneröppningshandtaget bak till själva dörrlåset har tokat sig på nåt sätt ???  Alternativt fästet på insidan av dörrlåsningsmekanismen.
Jag hade någon nittiotalspassat för ett gäng år sen som jag hade några liknande problem med men kommer inte ihåg vad jag gjorde åt  det :P

Du får nog göra dig omaket att skruva bort dörrsidan på nån dörr och kolla hur det ser ut.

Synd du bor så långt bort..
han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

esten

• -
« Svar #2 skrivet: 10 nov-10 kl 16:39 »
Har studerat dörrlås idag .
Verkar som om pinnen mellan låset och den delen man öppnar med inne i bilen har hoppat ur läge på något vis .
Har inte öppnat dörrsidan än men det såg inte så omöjligt ut trots allt . Hoppas jag .

torbjorn

• Medelpad
« Svar #3 skrivet: 10 nov-10 kl 20:42 »
Ett tips: se till att dörrsidan och gärna hela dörren är varm när du ska ta bort den. Försöker man göra såna saker utomhus i kyla slutar det alltid med att plasthakar är spröda och går sönder.
Det bästa är om man kan göra jobbet sedan bilen har stått i varmgarage över natten, annars kan man ställa en kupévärmare så den blåser mot insidan av dörren och isolera med gamla mattor utanför, några timmar innan man börjar jobbet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

291 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser