Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dvärgras som lägger bra med ägg och är social..hmm ? Tips?  (läst 5927 gånger)

Anna Ho

• Östergötland
SV: Dvärgras som lägger bra med ägg och är social..hmm ? Tips?
« Svar #20 skrivet: 17 nov-10 kl 11:41 »
Då skulle jag slå ett slag för någon av dvärvarianterna av de klassiska kombiraserna. RIR, Wyandotte, eller kanske Plymuoth Rock.

Jag har RIR och Plymouth Rock, båda i dvärgvarianten och jag tycker att de är jättetrevliga fåglar som är tama, lägger skapligt med ägg och är lagom stora.  Inte yttepyttesmå men ändå dvärgar.
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #21 skrivet: 17 nov-10 kl 18:20 »
jaha, intresant. alltså svarthöns är vanliga höns.. åh jag som tycker dom är så små och söta.. hm.. och det finns ännu mindre... åh så gulligt..
tycker ändå svarthönsen är helt underbara och perfekta..  :-[

Visst är svarthöns underbara, men de är inte speciellt små. Svarthöna och Sebright:

(Sebright lägger inte mycket ägg.)

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #22 skrivet: 17 nov-10 kl 21:32 »
Men ack, så fin, hihi ;)
Dv. höns, undulater & ragdoll

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #23 skrivet: 17 nov-10 kl 22:13 »
men va snyggt foto  ;D
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Dela detta:

* Inloggade just nu

246 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser