Det finns inget i honung som kan oxidera
Om man skall vara lite petig så visst finns det något som kan oxidera i honung: Honung.
I samband med att vi äter honung och tillgodogör oss energin i den så är det en oxidering av socker som sker, inne i våra celler. Sedan andas vi ut koldixid från just denna oxidering.
Men i burken är honungen ju så koncentrerad att det inte finns möjlighet för levande celler att metabolisera/oxidera honungen.
Rimfrosten beror nog inte på någon oxidering. Jag skulle gissa att kristalliseringen fortsatte i burken, och att man ser mönster av kristaller som bildats på ytan. I samband med kristalliseringen och ändrar sig volymen en aning. Honungen krymper. Eftersom vattenhalten är så låg (det är bra) så är honungen så trögflytande att den inte rinner ner och fyller utrymmet. Men om man väntar någon vecka så kan det ha löst sig av sig självt, eller annars om kunden förvarar burken i rumstemperatur en dag.
Som sagt, får jag välja så tar jag mycket hellre en sådan burk med fast innehåll, än en där man ser att det rinner om man lutar burken.