Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Melassfri lusern?  (läst 10281 gånger)

Attes matte

• Jämtland
SV: Melassfri lusern?
« Svar #20 skrivet: 04 dec-10 kl 13:38 »
Jag var iväg och handlade hönsfoder igår, och döm om min förvåning när jag såg att dom hade några säckar liggande av Kvarnbyfoders melassfria lusern-pellets!  :D Jag kollade hur pelletsen såg ut, och dom såg väldigt fina ut! Samma färg och textur som Kraffts lucern, men mindre i storlek. Inte riktigt lika smala som kaninpellets, men en helt okej diameter tyckte jag. Köpte dock ingen, men det blir nog en sån säck.
Dom hade tagit hem just denna pellets för att ha nåt med hög fiberhalt att erbjuda fånghästar, som enligt henne inte ska ha melass. Jag frågade då om det är nån häst som mår bra av melass eller betfor, och hon ryckte på axlarna och sa att näe, det är ju ingen naturlig mat för hästar, men ägarna ger det för att hästarna gillar det...  ???
Nåja...  ::)

Jag ska nog köpa en säck och testa att smula sönder lite av den till hönsen oxå. Hög proteinhalt och mycket kalcium är ju bra för hönepönorna. ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Dela detta:

* Inloggade just nu

300 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser