Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kyla  (läst 964 gånger)

pålle

• Gäst
kyla
« skrivet: 23 nov-10 kl 14:08 »
Hej hur mycket kyla tål olika raser?

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: kyla
« Svar #1 skrivet: 23 nov-10 kl 19:23 »
Höns tål rätt många minusgrader så länge det är torrt och dragfritt.

Det som ofta tar stryk först är kammarna. Raser med mindre kammar klarar därför kyla bättre än raser med stor kamm. Hönor klarar av samma skäl kyla bättre än tuppar.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

pålle

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 23 nov-10 kl 19:25 »
Höns tål rätt många minusgrader så länge det är torrt och dragfritt.

Det som ofta tar stryk först är kammarna. Raser med mindre kammar klarar därför kyla bättre än raser med stor kamm. Hönor klarar av samma skäl kyla bättre än tuppar.
Tack för dit svar

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 23 nov-10 kl 19:53 »
För några år sen hade vi våra silkes-kochin och div korsninar lösa i en gigantisk lada där dom kunde gå ut o in som dom ville .
Visst det var vindtätt men så stort att det gick ju inte att värma upp .
Det var 30-35 minus den vintern o det enda dom hade var halm på golvet o några höbalar på rad som jag la hästtäcken över så dom kunde krypa in i "reden"
Ingen frös o ingen mådde dåligt .
Man kunde se silkeshönsen kuta uppepå snön fast det var askallt o blåste  ;D
Jag fick tom ett ägg i veckan per höna den vintern .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

334 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser