Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur vanligt är det att höns faller i vattenbaljan?  (läst 1574 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Hur vanligt är det att höns faller i vattenbaljan?
« skrivet: 01 dec-10 kl 23:06 »
I mitt fall så var det en frisserad dv kochin tupp som hade fallit ´ner i vattenkaren o var dyngsur hela han i gårkväll . :o ::)
Hur vanligt är detta ?
Iom kylan så fick dom en ny stoor rektangulär murarbalja i går så ankorna kan bada lite o vattnet inte ska frysa så lätt iom mängden .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Hur vanligt är det att höns faller i vattenbaljan?
« Svar #1 skrivet: 01 dec-10 kl 23:15 »
Om det är en sådan där djup svart vanlig modell av murarbalja så är risken tyvärr rätt stor :( Hönsen sätter sig gärna på kanten för att dricka när vattennivån är lite lägre. Är det sedan isigt på kanten så ökar risken att dom halkar i när dom sträcker sig neråt mot vattnet.

Jag håller tummarna att din tupp inte blir sjuk. Höns är rätt känsliga om dom blir våta ända in  när det är kallt.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Lejonhjärta

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 01 dec-10 kl 23:19 »
Jag har faktiskt varit med om det några ggr, med dödsfall minst 1 av gångerna. Hittade en i baljan som inte kunnat komma upp igen och drunknade. :'(
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 02 dec-10 kl 12:15 »
Hmm okej jag får lägga några plankor tvärsöver eller nåt ..eller ka´nske ha några stora stenar i den .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Minnas

• Dalarna
    • Rensbyn´s Höns
« Svar #4 skrivet: 02 dec-10 kl 12:33 »
Jag har också haft en som drunknat sen dess är det alltid vattenautomater som gäller här och ankorna går för sig och hönsen för sig.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #5 skrivet: 02 dec-10 kl 14:44 »
Har haft 3st som ramlat i vattenbaljor vad jag kan minnas. 1 för flera år sedan som stod ute i hästhagen och drack ur hästarnas vattenbalja... PLASK, hörde man så låg hönskraken och flappade i vattnet. Var tidigt på våren så var fortfarande rätt kallt, stackaren, hon frös. Lindande in henne i handdukar och ställde i solen kommer jag ihåg.  :-\

En annan var en av mina dv kochin nu i somras som ramlade i ankornas bad ute, skulle lätt kunnat komma upp om inte knasbollen försökte ta sig upp åt helt fel ände på bajlan (den sådan där barnbalja där det är som en trappa upp i ena änden), så fick hjälpa henne.

Sedan, också för flera år sedan så dränkte en unghöna sig i en sådan där stor blå tunna som var fylld med vatten ute på gården när vi inte var hemma. :(

... Sedan har vi ju Klackens bror Tupp... Men han är av en annan historia. ::) *han hoppade i ankbadet frivilligt, plaska omkring och drack och hoppade ut igen, brodern Klacken är för övrigt en anka, så man behöver ju kanske inte undra så mycket över vad han fått sina konstiga ideér om att hoppa i ankbadet ::)*
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

329 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser