Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kycklingfoder  (läst 1968 gånger)

kackelo

• Skåne
    • Solåkra
Kycklingfoder
« skrivet: 03 dec-10 kl 10:44 »
Har förhoppningsvis snart nykläckta kycklingar, vad brukar ni utfodra dem med i början?
Får: Finull och Dorset/finull. Höns: Faverolle, Dvärg Kochin, Isbar (endast hönor), Maran (endast hönor), Maran (endast hönor)...och så hundar, katt och bin såklart :)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Kycklingfoder
« Svar #1 skrivet: 03 dec-10 kl 11:34 »
kokt ägg efter dygn 2 . innan det bara vatten.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

kackelo

• Skåne
    • Solåkra
« Svar #2 skrivet: 03 dec-10 kl 11:46 »
Ok, hur länge och vad ger ni sen fram till att de kan äta "vanligt" hönsfoder... ålder?
Får: Finull och Dorset/finull. Höns: Faverolle, Dvärg Kochin, Isbar (endast hönor), Maran (endast hönor), Maran (endast hönor)...och så hundar, katt och bin såklart :)

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #3 skrivet: 03 dec-10 kl 12:04 »
Jag är bekväm av mig och ger dem färdigblandat kycklingfoder från tex Lantmanna. Plus vatten såklart. Försöker även ge dem finhackat/rivet grönt. Men jag ger dem inget alls förrän de är två dygn gamla, enligt råd härifrån alternativ.
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #4 skrivet: 03 dec-10 kl 15:42 »
Jag ger ägg första dygnet sen undulatfrön o efter dygn 4 kycklingstart .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

JennyN

• Jennys frön & sånt
« Svar #5 skrivet: 06 dec-10 kl 10:59 »
Kycklingstart!
Fattar de inte att det är mat och du inte har dem med en höna, så ta en penna och "picka" i matfatet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

286 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser