Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bytes tråd!  (läst 17725 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Bytes tråd!
« skrivet: 06 dec-10 kl 08:11 »
Om denna tråd ligger fel så flytta den gärna  :)

Min tanke är denna :
Om vi Alternativare önskar att byta bort eller till oss prylar eller tex tjänster så kan vi väl lägga in detta här så kan vi bygga upp en bra bytestråd.
Glöm inte att alltid skriva i vilken stad ni finns om ni kan frakta nånstanns o varan.

Tex:
 Jag letar alltid efter avelsägg av Araucana och dom måste skickas till mej om ni inte finns i stockholm/uppsala trakten.Vill oxå få tag på hemproducerade livsmedel i närområdet runt Vallentuna /norra stockholm såsom honung -kött - mjölk mm mm

Jag kan byta bort avelsägg av Isbar och dv kochin eller avlagda tonårskläder .
Vackra fjädrar från min Pärlhöna finns oxå som bytes vara eller hästutrustning .
Har även matägg att byta med .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
SV: Bytes tråd!
« Svar #1 skrivet: 06 dec-10 kl 09:23 »
 ;D Tyckte jag var en bra tråd detta ... kom inte på nåt jag behövde byta just nu men en tråd som jag verkligen kommer att nyttja framöver... ;D
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 06 dec-10 kl 09:48 »
Jag kommer inte på något särskillt jag behöver just nu heller, men skriver en rad här för att hitta den lättare, för jag har mycket bråte och kommer bevaka detta som en hök ifall någon önskar ngt som jag har ;D Jag vill gärna bli av med saker  ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Torparen 221

• Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 06 dec-10 kl 10:01 »
Intressant !!!

Har mycket att byta med...
vet dock inte riktigt vad jag skulle vilja byta till mig...
så jag bevakar tråden  ;).

I djurväg finns det hundar både lite äldre
och nu leveransklara valpar, renrasig Maremma.

Bor i Bollnästrakten
« Senast ändrad: 06 dec-10 kl 10:15 av Torparen 221 »
Ensamstående med, hundar, och ardenner.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #4 skrivet: 06 dec-10 kl 10:11 »
Ni som HAR saker fast inte vet vad ni VILL ha .
Släng in vad ni vill bli av med så kanske nån erbjuder nåt kul för det ;D

O_o just det : Vampyr bok serier helst på engelska sökes !
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

ThinaA

• Västergötland
    • HjulTantens hemsida
« Svar #5 skrivet: 06 dec-10 kl 10:19 »
lägger också ett inlägg här för att komma ihåg.
Behöver byta till mig en elektriker:)
Disability is an attitude

pålle

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 06 dec-10 kl 10:24 »
 Jopp det får man göra så man vet :)

Frances

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 06 dec-10 kl 10:49 »
Jag har så mycket grejer att jag knappt vet vad jag har...men här på bänken ligger nästan oanvända baby-badbyxor i rosa iallafall. Justerbara från pytteliten bäbis till ganska stor bäbis.

Nån som behöver?
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Frances

• Västergötland
« Svar #8 skrivet: 06 dec-10 kl 11:10 »
Kom på en sak till, har en jeep att byta bort, vi hinner inte mecka med den, det finns lite grejer att fixa inför besiktning, men annars en bra bonnbil, 4-hjulsdrift. Mot förslag.

(Önskas en metalsvarv.)

Gångtrött

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 06 dec-10 kl 19:07 »
Har en hösvans som jag kan tänka mig att byta mot något.. Kom med förslag!
Den ser ut ungefär som nedan, fast dubbelt så bred och kortare spjut.

Den är tipp-bar via utlösning med ett snöre innifrån hytten, men det kanske alla hösvansar är.. :)

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #10 skrivet: 06 dec-10 kl 19:10 »
Kom på en sak till, har en jeep att byta bort, vi hinner inte mecka med den, det finns lite grejer att fixa inför besiktning, men annars en bra bonnbil, 4-hjulsdrift. Mot förslag.

(Önskas en metalsvarv.)
är det en jeep av märket jeep? eller är det en terrängbil av annat märke? jag kan vara intresserad..
Fjäderfän och kaniner

Frances

• Västergötland
« Svar #11 skrivet: 06 dec-10 kl 19:18 »
 ;D

Det är en lastbilsreggad Frontera -92

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #12 skrivet: 06 dec-10 kl 19:24 »
;D

Det är en lastbilsreggad Frontera -92

då är det väl en opel och inte en jeep ;D  vad är det för fel på burken?körbar?bromsar?
Fjäderfän och kaniner

esten

• -
« Svar #13 skrivet: 06 dec-10 kl 19:26 »
två lastbilar .
1 LT 31a med UMEÅ skåp 2 hästars .
1 Volvo FL6a ex. hög o lång , något att bygga hästbil av .

Frances

• Västergötland
« Svar #14 skrivet: 06 dec-10 kl 19:26 »
Skickar dig ett mobilnummer till gubben, det mekaniska har han koll på..den är körbar o bromsarna är utmärkta.

sɹǝpuɐ

• Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
« Svar #15 skrivet: 06 dec-10 kl 19:29 »
O_o just det : Vampyr bok serier helst på engelska sökes !

Sådana har jag några som jag vill bli av med.

Anne Rice och Laurell K. Hamiliton.

Vad vill du bli av med?

För övrigt har jag ett antal billy-hyllor med engelsk sf/fantasy som jag vill bli av med. Jag har gått över till att läsa på läsplatta.

Jag vill gärna ha pelargonie-sticklingar till våren, en fin läderpung med dragsko (eller mer än en), delar till fotogenlampor och -kök, äldre snickeriverktyg och fred på jorden.  ;)

Hm... Gärna en lerklening i eldstaden av mina två kakelugnar, också, men det blir till våren. Och en sten för brödbak i ugnen. Och ett par varma innemockasiner av fårskinn. Stl 47.
« Senast ändrad: 06 dec-10 kl 19:34 av sɹǝpuɐ »

Georgisten

• Mest biodlare, men mycket annat också.
    • Östergötland
    • Östgöta Honung - förädlad nektar från Östergötlands flora
« Svar #16 skrivet: 06 dec-10 kl 19:32 »
Jag har länge funderat på att lägga upp en sajt för byteshandel med krediter. Har en på gång för företag som kommer att förverkligas inom mycket kort. Skulle ev. kunna fixa en för privatpersoner också om så önskas. Det blir ett letsystem isf. Landsbygdsfolk med alternativ-/omställningsinställning känns självklart som en prioriterad grupp i sammanhanget.
Ingen enskild människa kan hävda att den äger jorden, inget enskild människa eller kollektiv kan hävda att de äger andra människor.

esten

• -
« Svar #17 skrivet: 06 dec-10 kl 19:36 »
Sådana har jag några som jag vill bli av med.

Anne Rice och Laurell K. Hamiliton.

Vad vill du bli av med?

För övrigt har jag ett antal billy-hyllor med engelsk sf/fantasy som jag vill bli av med. Jag har gått över till att läsa på läsplatta.

Jag vill gärna ha pelargonie-sticklingar till våren, en fin läderpung med dragsko (eller mer än en), delar till fotogenlampor och -kök, äldre snickeriverktyg och fred på jorden.  ;)

Hm... Gärna en lerklening av mina två kakelugnar, också. Och en sten för brödbak i ugnen.

Har lite diverse äldre brännare (14) till fotogenlampor , saknar själv ett hus till en skomakarlampa , men har ett på fot och slipad glasbehållare .
Baksten men det blir nog dyrt att frakta .
SF böcker av intresse .

sɹǝpuɐ

• Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
« Svar #18 skrivet: 06 dec-10 kl 19:47 »
Har lite diverse äldre brännare (14) till fotogenlampor , saknar själv ett hus till en skomakarlampa , men har ett på fot och slipad glasbehållare .
Baksten men det blir nog dyrt att frakta .
SF böcker av intresse .

Jag skickar en låda med böcker. Så kan du skicka tillbaka vad du tycker det var värt. Brännare låter intressant. OK? PM:a mig din adress, i så fall.

Preferenser när det gäller genrer? Eller bara lite blandat?

nilsegårn

• Dalsland
    • Blekslätten Gård
« Svar #19 skrivet: 06 dec-10 kl 20:37 »
Vi har två kompletta vävstolar vi vill bli av med.
Bytes med vad faan som helst som inte fyller hela boden.

Frändefors, Dalsland.
: "Om en idé inte verkar bisarr till att börja med, så är den ingenting att hoppas på" Niels Bohr

"man kan alltid sluta med något när man vill, så länge det är nästa tisdag" Lemmy

Dela detta:

* Inloggade just nu

346 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser