Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Klappa anka?  (läst 4374 gånger)

Rain

• Ensam bland människor
    • Gästrikland
Klappa anka?
« skrivet: 06 dec-10 kl 23:39 »
En fånig fråga kanske, men...
- Kan ni klappa era ankor?
om du inte kan kämpa eller fly - FLYT!

anders 67

• Dalarna
SV: Klappa anka?
« Svar #1 skrivet: 06 dec-10 kl 23:51 »
Att dom kommer fram frivilligt och vill bli klappade ?
Nej ,inte mina smått hysteriska löpankor men visst går det att klappa dom om man håller i dom hårt ;)
Har däremot haft blandrasankor som var väldigt tama och klappvänliga.
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
« Svar #2 skrivet: 07 dec-10 kl 00:00 »
Beror på vad du menar med klappa , jag lyfter dom om jag behöver men klappa som en hund el dyl har inte mina myskon tillåtit ..... inte så keliga av sig ... ;D
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #3 skrivet: 07 dec-10 kl 07:11 »
Jag hade en mysk hane som gick till mig och ville bli klappad.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 07 dec-10 kl 07:17 »
- Kan ni klappa era ankor?

Ja. :) Fast de gillar inte om man tar de på ryggen (blir väll ett dominansbeteende att jag ska para dem eller något då ::) ). Sedan är det endast 2 av 6 som går att ta utan problem (Burran och Miggishonan, den ena kan man kliva på då den inte flyttar sig, båda är annars lätta att bara gå fram och plocka upp, bli killad på örat är uppskattat =)). De andra funkar att muta fram med mat så man får röra vid dem. Lika där så är det huvudet som gäller, om man pillar någon annanstans tycker de inte om och drar sig undan.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #5 skrivet: 07 dec-10 kl 07:47 »
Jag hade en myskhanne förr som satt i knät :D Dock inte så kul om han sket :P
Sonen som är herre på täppan numera är inte lika tam son far sin men om jag har något extra gott som han är sugen på så kommer han och äter ur handen. Att jag klappar honom kan ibland funka lite på huvudet men han tycker verkligen inte det är nödvändigt ::)

Ankor överlag kan vara väldigt tama, orädda och hanterbara men dom flesta verkar inte direkt uppskatta kel. Även om man säkert kan lära en anka att bli ett "gosedjur" om man tränar mycket :D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #6 skrivet: 07 dec-10 kl 08:03 »
Jag har en myskhona"Beatrice" som kommer fram och ska blir klappad så fort man kommer ut till dom :)
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

LasseDalom

• -
« Svar #7 skrivet: 07 dec-10 kl 08:58 »
När de äter kan man passa på och klappa dem! Annars är det tji.

Rottis

« Svar #8 skrivet: 07 dec-10 kl 21:52 »
Jo, mina löpankor kommer springande fram till mej och godtar en klapp eller två. Springer ofta runt  benen på mej när jag är och går i hagen. Detta trots att det är löpankor som är kända för att vara lite mer hispiga. Mina Toulousegäss kommer också fram men inte Ölandsgässen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

364 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser