Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Honor som slåss  (läst 950 gånger)

Elvan

• Bohuslän
Honor som slåss
« skrivet: 07 dec-10 kl 10:56 »
Vad gör honor med varandra när de slåss? Jagar varandra, biter av tussar med päls har jag sett, men nu har jag på en av mina honor sett att hon verkar ha ett sår vid könet. Jag vet att hanar kan försöka kastrera varandra, men gör honor det? Och kan det klia eller nåt så att de själva biter sig och skadar sig?

Honorna kom för andra gången ihop för två dagar sedan och därför funderar jag på om det kan ha skett då. Hon verkar helt opåverkad i övrigt, så jag har tvättat med klorhexidin (ouch)...
Är ägare till tre gotlandskaniner och drömmer om höns i framtiden, utöver detta har jag barn, katt och man. Varje år kommer dessutom ett antal salamandrar till vår damm för att yngla av sig =)

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
SV: Honor som slåss
« Svar #1 skrivet: 07 dec-10 kl 18:00 »
Om det blir illa och dom slåss på allvar försöker dom bita tag i varandras strupar samtidigt som dom försöker sparka hål på magen. Då kan det ju ganska lätt hända att könet skadas av en spark.
//Lina

Dela detta:

* Inloggade just nu

332 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser