Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är det samma äggfärg varje gång?  (läst 872 gånger)

nilsegårn

• Dalsland
    • Blekslätten Gård
Är det samma äggfärg varje gång?
« skrivet: 10 dec-10 kl 20:01 »
Morn!

Jag har förtillfället en grönläggare och en brunläggare som envisas med att lägga ägg fortfarande.

Då och då, en-två gånger i veckan ligger dock ett vitt ägg i redet. är det en höna som jag inte känner till som lägger ägg eller kan det faktiskt variera?
: "Om en idé inte verkar bisarr till att börja med, så är den ingenting att hoppas på" Niels Bohr

"man kan alltid sluta med något när man vill, så länge det är nästa tisdag" Lemmy

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Är det samma äggfärg varje gång?
« Svar #1 skrivet: 10 dec-10 kl 20:40 »
Om du har någon annan höna än dessa 2 så skulle jag gissa på att det är en annan som lägger de vita äggen. För även om färgen kan variera ibland så brukar det hållas inom den färgen. Alltså gröna ägg kan ibland bli ljusare med tiden, eller få en lite annan nyans men de är ändå gröna/turkosa, bruna likaså. Visst kan det bli någon miss enstaka gång och man får något helt knasigt ägg man inte räknat med att få, men 1-2 gånger i veckan, nej... Det låter som det är en tredje höna som värper i mina öron.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

306 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser