Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  irriterade hönsmammor  (läst 964 gånger)

arris

• Västerbotten
irriterade hönsmammor
« skrivet: 13 dec-10 kl 21:48 »
Så har då mina  två första kullar kycklingar hunnit bli 3 veckor,de växer så fjädrarna anama. :D.Men deras mammor verkar helt från vettet, Tog bort skivan som var mellan burarna så de kunde se varan (hönsnätet är kvar) de gör utfall mot varan och varandras kycklingar , så jag satte tillbaks skivan i kväll , de ser bara stressade ut ,men hur länge ska detta pågå tro???

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: irriterade hönsmammor
« Svar #1 skrivet: 15 dec-10 kl 09:56 »
Mammor som är väldigt beskyddande kan vara riktiga rabbor när kycklingarna är små. Ofta brukar detta beteende klinga av så sakteliga allteftersom kycklingarna växer. Jag skulle sätta tillbaka skivan och låta den sitta i ett par veckor till. Upplever själv att det oftast går betydligt lättare att sätta ihop "rabbor" med de övriga när kycklingarna är 6-8 veckor. Ibland får man vänta tills dom är ännu äldre men det är inte så ofta.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

arris

• Västerbotten
SV: irriterade hönsmammor
« Svar #2 skrivet: 15 dec-10 kl 12:05 »
Tack för det svaret, nu kan jag fortsätta att studera de små i lugn å ro. ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

286 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser